• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning på stan igen - Vulcain...

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Du levererar som vanligt masterkiller, men satan vad dyra de var! Trodde samtliga modeller kostade under 10kkr. :D

Smart med den lilla skalan så man kan ställa alarmet mer exakt.


Varför skulle de inte kosta en hel del? De har balans med dubbel lagring precis som Rolex (även 50-talarna) och dubbla fjädrar för att försörja alarmets egna verk separat. Flera urmakare jag talat med håller tidiga Vulcain Crickets som mer intressanta än samtida JLC Memovox. Prisbilden på vintage Crickets kommer absolut att förändras. Skynda Fynda! :)



Det skall vara in house. Vilket är häftigt, men hade också trott att priserna var liite lägre. Finns säkert att fynda på kontinenten.

Jag kollade in de här i Geneve i somras och priserna låg där… ;)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Sprang på vaniljglass och tittade in för en kik.
39mm-modellen är faktiskt riktigt fin. Jag är entusiastisk.
Glaset känns riktigt lyckat dessutom.
Trevlig liten butik som är på helt rätt spår med mervärde för sina kunder med fri första service och fria trycktester for life. Tummen upp!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Varför skulle de inte kosta en hel del? De har balans med dubbel lagring precis som Rolex (även 50-talarna) och dubbla fjädrar för att försörja alarmets egna verk separat. Flera urmakare jag talat med håller tidiga Vulcain Crickets som mer intressanta än samtida JLC Memovox. Prisbilden på vintage Crickets kommer absolut att förändras. Skynda Fynda! :)
Dessutom är gamlingarna rätt lättburna trots 34 mm, iom långa bandhorn och lite sportigare boetter. Jag fortsätter tydligen att gå i dina fotspår:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kul och tack! Den översta 399mm finns vad jag kan se med blå tavla, tyvärr. "Först ut min personliga favorit (fast helst med ljus eller blå tavla),"

Vad fick du för känsla kring kvalitén?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nu skrev jag fel. Den översta på 39 mm finns inte i blått, tror jag. Bara i vitt och svart. Så menade jag från början.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bra inlägg! Tackar!

Jag blir bara mer och mer såld på Vulcain.
Dom gör nå riktigt snuskiga klockor alltså!
Är alla deras automatare in-house?

Deras Aviator med romerska siffror är riktigt snygg alltså! Tyvärr dock, för det priset så väljer jag hellre en Zenith El Primero :/
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är en sak att Vulcain är fina, men hur kommer jag att reagera när 45000 kr ska upp ur plånboken, när frågan inom en kommer, vad mer kan jag få för 45000 kr?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Bumpar denna tråd. Jag undrar om någon har lite mer bilder erfarenhet med Vulcain Cricket 39 mm med grå tavla utan datum? Har en i sikte men har aldrig sett en irl. Tror ni den även funkar som en vardagsklocka/casual? Gillar historien bakom klockan (bestigningen av K2) som ofta är en bidragande faktor till mina klockköp. Bra eller anus ;)
 

Kairo

Panerai
Tycker Vulcain är riktigt coola, men har aldrig vågat mig på någon... Bra tråd. De är onekligen intressanta.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag har alltid besluts ångest och googlat som en gnu om VC ikväll, men jaja vi får se om det blir en gräshoppa i stallet i morgon...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Såg riktigt fina och välbyggda ut. Min första tanke var i samma prisklass som Longines och Tudor men efter att ha läst förstår man varför de kostar som de kostar
 

Scipio

Patek
2-Faktor
39an var fet men för dyr.
Borde det inte gå att få en duktig rabatt på dessa ur som är lite udda? Mellan 10-20% borde väl gå att förhandla sig till? Är det någon som försökt diskutera priset? De lär inte ha lika bra andrahandsvärde som Rolex och Panerai, trots att de ör riktigt fina ur.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Borde det inte gå att få en duktig rabatt på dessa ur som är lite udda? Mellan 10-20% borde väl gå att förhandla sig till? Är det någon som försökt diskutera priset? De lär inte ha lika bra andrahandsvärde som Rolex och Panerai, trots att de ör riktigt fina ur.
Om du fick gissa vad tror du andrahands värdet ligger på? Dvs ett rimligt pris för 39mmaren, någon?
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Om du fick gissa vad tror du andrahands värdet ligger på? Dvs ett rimligt pris för 39mmaren, någon?
Om jag får gissa, ca 60 % av nypriset. Jag försöker tänka mig in i de, mig själv inkluderat, som inte överväger ett värdemässigt säkrare klockmärke, om inte man hittar en begagnad Vulcain till ett bra pris. Ett bra pris kanske, för mig, är halva nypriset eller lite över. Är man säker på att det här är klockan för mig och att man aldrig kommer att sälja den, kommer saken i ett annat läge. Jag är själv intresserat av alarmfunktionen i dessa urverk. Den klarar inte vatten så det är verkligen en klocka man inte bär varje dag och hursomhelst. De har en dykarklocka som också är riktigt nice, i retrostil i orange, blått eller grönt. Den gillar jag också och den är nog mer robust. De andra är dressur. Vulcain har nog marknadens snyggaste logga och alla urverk verkar vara inhouse så det är är ett prestigeur, som jag ser det.
 
Senast ändrad:

Xalle

Audemars
2-Faktor
Om jag får gissa, ca 60 % av nypriset. Jag försöker tänka mig in i de, mig själv inkluderat, som inte överväger ett värdemässigt säkrare klockmärke, om inte MSN hittar en begagnad Vulcain till ett bra pris. Ett bra pris kanske, för mig, är halva nypriset eller lite över. Är man säker på att det här är klockan för mig och att man aldrig kommer att sälja den, kommer saken i ett annat läge. Jag är själv intresserat av slarmfunktionen i dessa urverk. Den klarar inte vatten så det är verkligen en klocka man inte bär varje dag och hursomhelst. De har en dykarklocka som också är riktigt nice, i retrostil i orange, blått eller grönt. Den gillar jag också och den är nog mer robust. De andra är dressur. Vulcain har nog marknadens snyggaste logga och alla urverk verkar vara inhouse så det är är ett prestigeur, som jag ser det.
Tack för input:)
 
Topp