Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du levererar som vanligt masterkiller, men satan vad dyra de var! Trodde samtliga modeller kostade under 10kkr.
Smart med den lilla skalan så man kan ställa alarmet mer exakt.
Det skall vara in house. Vilket är häftigt, men hade också trott att priserna var liite lägre. Finns säkert att fynda på kontinenten.
Sprang på vaniljglass och tittade in för en kik.
39mm-modellen är faktiskt riktigt fin. Jag är entusiastisk.
Glaset känns riktigt lyckat dessutom.
Trevlig liten butik som är på helt rätt spår med mervärde för sina kunder med fri första service och fria trycktester for life. Tummen upp!
![]()
![]()
![]()
Dessutom är gamlingarna rätt lättburna trots 34 mm, iom långa bandhorn och lite sportigare boetter. Jag fortsätter tydligen att gå i dina fotspårVarför skulle de inte kosta en hel del? De har balans med dubbel lagring precis som Rolex (även 50-talarna) och dubbla fjädrar för att försörja alarmets egna verk separat. Flera urmakare jag talat med håller tidiga Vulcain Crickets som mer intressanta än samtida JLC Memovox. Prisbilden på vintage Crickets kommer absolut att förändras. Skynda Fynda!![]()
Glömde säga att jag fick en trevlig bok oxå...
![]()
Borde det inte gå att få en duktig rabatt på dessa ur som är lite udda? Mellan 10-20% borde väl gå att förhandla sig till? Är det någon som försökt diskutera priset? De lär inte ha lika bra andrahandsvärde som Rolex och Panerai, trots att de ör riktigt fina ur.39an var fet men för dyr.
Om du fick gissa vad tror du andrahands värdet ligger på? Dvs ett rimligt pris för 39mmaren, någon?Borde det inte gå att få en duktig rabatt på dessa ur som är lite udda? Mellan 10-20% borde väl gå att förhandla sig till? Är det någon som försökt diskutera priset? De lär inte ha lika bra andrahandsvärde som Rolex och Panerai, trots att de ör riktigt fina ur.
Om jag får gissa, ca 60 % av nypriset. Jag försöker tänka mig in i de, mig själv inkluderat, som inte överväger ett värdemässigt säkrare klockmärke, om inte man hittar en begagnad Vulcain till ett bra pris. Ett bra pris kanske, för mig, är halva nypriset eller lite över. Är man säker på att det här är klockan för mig och att man aldrig kommer att sälja den, kommer saken i ett annat läge. Jag är själv intresserat av alarmfunktionen i dessa urverk. Den klarar inte vatten så det är verkligen en klocka man inte bär varje dag och hursomhelst. De har en dykarklocka som också är riktigt nice, i retrostil i orange, blått eller grönt. Den gillar jag också och den är nog mer robust. De andra är dressur. Vulcain har nog marknadens snyggaste logga och alla urverk verkar vara inhouse så det är är ett prestigeur, som jag ser det.Om du fick gissa vad tror du andrahands värdet ligger på? Dvs ett rimligt pris för 39mmaren, någon?
Tack för inputOm jag får gissa, ca 60 % av nypriset. Jag försöker tänka mig in i de, mig själv inkluderat, som inte överväger ett värdemässigt säkrare klockmärke, om inte MSN hittar en begagnad Vulcain till ett bra pris. Ett bra pris kanske, för mig, är halva nypriset eller lite över. Är man säker på att det här är klockan för mig och att man aldrig kommer att sälja den, kommer saken i ett annat läge. Jag är själv intresserat av slarmfunktionen i dessa urverk. Den klarar inte vatten så det är verkligen en klocka man inte bär varje dag och hursomhelst. De har en dykarklocka som också är riktigt nice, i retrostil i orange, blått eller grönt. Den gillar jag också och den är nog mer robust. De andra är dressur. Vulcain har nog marknadens snyggaste logga och alla urverk verkar vara inhouse så det är är ett prestigeur, som jag ser det.
Jag har alltid besluts ångest och googlat som en gnu om VC ikväll, men jaja vi får se om det blir en gräshoppa i stallet i morgon...
Jag har en begagnad på g om 9 min. Vad är rimligt pris?Om du vill köpa så ordnar jag gärna rabattVulcain är shef!!!
Där satt den! Den är bedårande och livet leker. Helt omöjligt att fånga den underbara gråa tavlan inomhus. Återkommer!![]()