• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning runt Milano

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Var en sväng till norra Italien över fem dagar och kom hem i går. Jag var inte där för att klockspana, utan mer för att testa och dricka goda Baroloviner, turista lite vid sjöarna och göra Milano. MEN... man kan ju inte blunda om det dyker upp tillfällen rakt framför nosen på en. Så här ett litet axplock av vad man kan se.

Vintagebutiker finns det gott om men det är dyrt dyrt... Här en butik i Garibaldi-området;
IMG_6514.JPG
IMG_6515.JPG


Inne hos AP på fina gatan Via Monte Napoleone nära Dome, en Jumbo i guld med riktigt snygg blå tavla;
IMG_6516.JPG


På samma gata fanns Bulgari. Här testade jag en rätt speciell sak i vitguld och safirglasboett. 20 stycken tillverkade av Bulgaris Gerald Genta. Tourbillon, storlek 53mm, pris 200 000 Euro...
IMG_6518.JPG
IMG_6519.JPG
IMG_6520.JPG


Barolo;
IMG_6504.JPG
IMG_6499.JPG
IMG_6485.JPG
IMG_6474.JPG


Lago Maggiore;
IMG_6507.JPG
IMG_6512.JPG


Kort och koncist om resan. Det är vackert där. Rekommenderas! :happyhappy:
//Rozzy
 

Isodor

Audemars
Genta måste varit på Absinthen när han designaden den där Vulgarin :)

Ser riktigt trevligt ut.. Italien är najs när man kommer utanför städerna in i små byarna..
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Utser sista bilden till veckans wristshot, någon som vill säga emot mig??

Ser ut som du haft fina dagar!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Synd att jag aldrig hade varken intresse eller tid bär jag hängde i Milano med jobbet. Tack för heads up'en - ska ta mig tid när jag hamnar där igen.

Tavlorna på både GMT'n och Explorern såg fantastiska ut, för att inte tala om Jumbon: magisk tavla.

Tack för att du delar!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Fräckt, fina bilder på fina klockor.
Ska själv ner och turista i dessa områden i sommar.
/j
 
Topp