• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspotting i Milano?

Åker till Milano i helgen, är det någon som har tips på bra klockbutiker att besöka antingen för att kika på nytt eller spana på schysst vintage?
 

Johanw

Cartier
Var där i helgen men hade bara en heldag och ointresserat klocksällskap. Finns massor. På hotellet fanns t.ex turistkarta sponsrad av Rolex med alla butiker utmärkta. Kan tipsa om konstintresse finns att där är en Andy Warhol utställning (Star Dust), precis brevid katedralen. Väl investerade 5€. Vi åkte även en hop on, hop off dubbeldäckare som täckte det mesta på en dryg timme som var värt at se. Brukar vara anti sådant men i detta fall med kort tid passade det perfekt. Hur hade man annars själv hittat till The Bosco Verticale (Vertical Forest). Höghus där man kommer ha en hel skog på utsidan motsvarande 10.000kvm "skog".

IMG_0381_zpsfc850356.jpg


IMG_0392_zps93ed2829.jpg
 

Lunkan

Cartier
Jag var där för ca 2 år sedan och då tror jag att jag hamnade i en butik som heter GOBBI. De säljer Rolex osv men de hade också en egen klocka. Har för mig att historien bakom var ganska intressant och jag var till och med väldigt nära på att köpa just en automatisk GOBBI-klocka. Gå dit och be dem dra sin livshistoria! :)
 
Topp