• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspotting - nya Omega sm300

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag vill inte vara gnällig men varför går Omega tillbaka i sin produktion. När dom strävar efter en nystart så kommer de fram med en homagemodell. Personligen tycker jag att dom har mjölkat ut seamaster och speedmaster för många år sedan. Dax för något nytt Omega!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
bg-vuec-night.png


Jepp syftade på dagsljus men var nog bara bilden.
Det där ör något som är coolt med omega när dom kör olika färger :D
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Tycker otroligt synd om mig själv samt alla andra taniga och beniga jävlar där ute. Man kan inte göra klockor som passar alla men denna hade jag hoppats var närmare originalet i storlek så även vi med spaghetti-armar får njuta av en klassiker som SM300. Tycker Omega har fått till det med vissa tavlor och inlägg numera, gillar speciellt den LM som Chrisse har up for grabs och skulle ha köpt den direkt om jag haft något grövre armar. Suck, käftsmäll efter käftsmäll åker man på.

Kanske är därför jag gillar vintage förresten, sällan något inte passar :eek:
Kan bara hålla med, är man "tunn" så är man, även om jag är ett omega fan siktar på en AT som finns i olika storlekar.:happyhappy:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag gillar den. Skön vintagelook. Men de blanka mittlänkarna var inte så lyckat till klockans övriga look.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har omega släppt några band till den? I år visade de ju upp diverse natos och annat. Vore kul at se den på ett schysst nato eller gummi.

hittade dessa bilder på nätet:
omega-seamaster-300-master-co-axial-titanium-20-2.jpeg
DSC2119.jpg
 

Johan M

Cartier
Jag tycker att den är ruskigt fin men gul lysmassa istället för brun hade sett bättre ut tror jag. De raka bandhornen är alla klocksamlares fel som tycks dyrka dem på speedys. Själv tycker jag att mjukt formade bandhorn ser bättre ut men den här modellen är ändå riktigt fin.

Jag tycker att det är en lyckad modernisering precis som nya X-33.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Klockan på en 16 cm handled:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Hur du upplever en klocka är givetvis subjektivt. Jag tycker inte att den var för stor IRL och jag är heller inte den som föredrar större klockor. Jag gillade känslan på handleden! Tavlan måste ses IRL. Sandwichliknande tavla, men egentligen är index "carved out".

Listar 47xxx hos Nymans Västerås.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Klockan på en 16 cm handled:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Hur du upplever en klocka är givetvis subjektivt. Jag tycker inte att den var för stor IRL och jag är heller inte den som föredrar större klockor. Jag gillade känslan på handleden! Tavlan måste ses IRL. Sandwichliknande tavla, men egentligen är index "carved out".

Listar 47xxx hos Nymans Västerås.

Bästa riktiga bilderna jag sett hittills. Bra jobbat! Ser ok ut på dig
 

par

Patek
2-Faktor
Så nu har jag också klämt och testat på den i verkligheten. Här kommer lite iaktagelser:

+Storleken tycker jag inte är några konstigheter, jag har små handleder men tycker den sitter helt okej. Bär typ som en subc. Även höjden är helt okej
+Tavlan är riktigt trevlig och väldigt matt, djupa sandwich som ger en häftig känsla.
+Länken känns väldigt olik PO länkar mm, tycker den är jäkligt snygg och annolunda.
+/- Vridringen är helt okej.
+/- Jag vet inte vad jag tycker om allt polerat på den, blir fort så flottigt samtidigt som det ju passar klockan.
-Varför är sekundvisaren så jävla vit? Tycker den skiljer ur sig mot allting annat på tavlan/andra visare.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nu när jag äger den tänkte jag posta några bilder här. Jag var skeptisk när jag såg o testade den första gången men den växte mer o mer o till slut köpte jag den i förra veckan. Jag tycker den bärs fantastik bra och har väldigt bra proportioner. Polerade länkar o fejkpatina är tillsammans väldigt lyckat. Tror även den kan bli stencool på ett sandfärgat Nato eller varför inte ett läder? Mina korta subjektiva tankar, nu lite bilder :)
IMG_5483.JPG
IMG_5484.JPG
IMG_5485.JPG
IMG_5486 (1).JPG
IMG_5487.JPG
IMG_5488.JPG
IMG_5489.JPG
IMG_5490.JPG
IMG_5448.JPG
 

CLT

Rolex
Nu när jag äger den tänkte jag posta några bilder här. Jag var skeptisk när jag såg o testade den första gången men den växte mer o mer o till slut köpte jag den i förra veckan. Jag tycker den bärs fantastik bra och har väldigt bra proportioner. Polerade länkar o fejkpatina är tillsammans väldigt lyckat. Tror även den kan bli stencool på ett sandfärgat Nato eller varför inte ett läder? Mina korta subjektiva tankar, nu lite bilder :)
IMG_5483.JPG
IMG_5484.JPG
IMG_5485.JPG
IMG_5486 (1).JPG
IMG_5487.JPG
IMG_5488.JPG
IMG_5489.JPG
IMG_5490.JPG
IMG_5448.JPG
Jag gillar den mer och mer. Och håller nog med om att den skulle fungera riktigt bra på ett sandfärgat band, typ mocka. Testa!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Nu när jag äger den tänkte jag posta några bilder här. Jag var skeptisk när jag såg o testade den första gången men den växte mer o mer o till slut köpte jag den i förra veckan. Jag tycker den bärs fantastik bra och har väldigt bra proportioner. Polerade länkar o fejkpatina är tillsammans väldigt lyckat. Tror även den kan bli stencool på ett sandfärgat Nato eller varför inte ett läder? Mina korta subjektiva tankar, nu lite bilder :)
IMG_5483.JPG
IMG_5484.JPG
IMG_5485.JPG
IMG_5486 (1).JPG
IMG_5487.JPG
IMG_5488.JPG
IMG_5489.JPG
IMG_5490.JPG
IMG_5448.JPG

Ser inte dumt ut alls!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag tycker tyvärr att den ser ut som en blankpolerad stekpanna. Den är alldeles för stor och platt, samt alldeles för mycket bling för min smak..
 

Wi

NLA
2-Faktor
jag har haft möjligheten att låna en i ett par veckor. Tycker det är en mycket trevlig och välbalanserad klocka. Hade önskat att spännet var "kantigare" för att passa resten av klockans designspråk och att vridningen hade bättre kvalité-känsla. Annars känns allt bra och gediget. Den bygger högt på nato, men inte överdrivet. Det är en väldigt blank klocka, har man svårt med det ska man nog köpa annat.


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp