• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspotting på tuben

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ser ni något intressant på tunnelbanan? Jag själv har bara sett en Rolex Sub på röda linjen på en dam.
 

Apansson

Torpare
Det händer väl, men mest tråk-submariners i svart tyvärr! Verkar vara dålig fantasi här hos stockholmarna! :D
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Nu åker inte jag kommunalt men jag var på kundbesök i måndags där en av personerna i mötet hade en fejk Deepsea.
 
Såg en 114060 vid frukosten i morse! :wtf:

image.jpg
 

Capo

Omega
2-Faktor
Nu när vi ändå är inne på submariners... Min lillasyster fick testa min 14060m och tyckte den såg riktigt clean ut på hennes lilla handled. Inte den vanligaste klockan bland kvinnliga klockbärare.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Brukar vara svårt.. Jallafall den här tiden på året då de flesta fortfarande är påpälsade. Såg en äldre herre med käpp som bar på en Daydate på länk i guld vid roslagsbanan! Tänkte lägga en kommentar tills hans fru kom och började skrika att tåget går nu.
 

Apansson

Torpare
Baserar du det på utseendet och har du någon som du testat?

Ser den tråkig ut eller känns den tråkig tycker du?
Jag tycker att de ser tråkiga ut, jag gillar färg! Gillar inte helsvarta planet ocean med vita index heller, kör orange och den blir skitsnygg. Lite färg gör så mycket för mig!
Älskar sub i guld, Hulken är också rätt snygg.
 

Helvetia

Cartier
Såg nånsorts speedy på tuben idag. Några snäpp svalare var ett par timmar tidigare gubben på gymmet som tränade med en guldgulds-datejust på jubilee dinglandes runt armen.
 

Sjobedan

Rolex
Inte på tuben, men en leverantør kom just in och hælsade på.

På armen hade han en Rolex Sub. Med svart tavla, inte en sundial'(?!) men den andra, med cirklar utåt... vad det nu kallas. Och en ljusgrøn bezel. alltså inte mørkgrøn solid som en Hulk, utan mer skimrande limegrøn. Såg tæmligen liten ut också.
Skall enligt honom vara en special edition/jubileums utgåva.
Fake?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Inte på tuben, men en leverantør kom just in och hælsade på.

På armen hade han en Rolex Sub. Med svart tavla, inte en sundial'(?!) men den andra, med cirklar utåt... vad det nu kallas. Och en ljusgrøn bezel. alltså inte mørkgrøn solid som en Hulk, utan mer skimrande limegrøn. Såg tæmligen liten ut också.
Skall enligt honom vara en special edition/jubileums utgåva.
Fake?

https://klocksnack.se/threads/vilka-klockor-har-du-sett-idag.3905/
 
Topp