Var faktiskt med om en liknande grej, Såhär var det:
För något år sedan behövde jag lite fyllekäk och var i närheten av Slussen. Donken var det enda som var öppet om man inte ville gå till Jesper Levin vilket jag gärna inte gör.. Väl på plats där och äfter uppäten mat kommer en marockan i 30 års åldern fram, han var med 2 andra kompanjoner och dem såg ut rätt trashiga ut men inget överdrivet.
Han sa ”Hello im from spain, you want cigarette?” Tackade givetvis nej, sedan sa han något i stil med: ”I can show you fotboll trick”, man tänkte att han var en lustigkurre bara, även om man i efterhand kan tänka att man bara borde backat och inte låtit han komma nära, hursomhelst så var han väldigt glad och man var själv lite påverkad och hade ej blivit utsatt tidigare så man var inte särskilt misstänksam helt enkelt. Så då gjorde han detta ”trick” innan man ens han säga ja.
Och tricket han gjorde var att fippla med hans ben mellan mina ben vet inte riktigt vad det skulle föreställa, han ställde sig liksom med sidan eller ryggen mot mig samtidigt som han gjorde detta ”trick” och min arm var utom synhåll för mig men vid hans vänstra sida fullt åtkomlig.
All min uppmärksamhet var iallafall på benen där han gjorde tricket och helt plötsligt höll han min klocka i handen, jag var helt chockad. Vet inte om han visade och gav tillbaks den för att han trodde att min flickvän hade sett honom eller om det var för att han trodde att det inte var någon dyr (det var det inte heller, på den tiden visste man inte bättre och hade på sig en Jacques lemans från uropenn som dem lurat i mig för 1700 kr..)
Hursomhelst så blev jag lite paff men tänkte i detta skedde fortfarande att han var en lustigkurre som ville visa ett ”trolleritrick”.
Fattade ganska snart därefter att han inte var någon lustigkurre utan en tjuv då han började gå till andra och ta deras grejer. Riktigt fult var det, han utnyttjade att folk var berusade och vi såg honom prata med en kille och ta pengar/plånbok ur bakfickan. Hans 2 andra kompanjoner höll mest utkik vad jag såg och var väl där som back-up. Personalen var medvetna om det också eftersom de informerade en person som höll på att bli utsatt vid toaletterna, de verkade dock inte bry sig särskilt mycket eller ringa på väktare vad jag uppfattade det som eftersom de hann vara där i säkert en timme.
Skickliga var det iallafall, så var på eran vakt! Det är kanske nästan ännu mer sannolikt att något liknande dethär i Barcelona händer, att de bara tar av den snabbt utan att man har en chans eller rånar en helt enkelt, men det bästa man kan göra är väl att vara lite uppmärksam av sig och ha vetskapen om att det finns folk därute som väldigt gärna tar din surt förvärade klocka!