• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocktatuering

rstattin

KS Explorers club
2-Faktor
B&R Testpilot
Hello! Ska snart bygga på min arm med lite fler tatueringar och tanken är då bland annat att något klockmotiv eller klockrelaterat skall finnas där med. Har ni några ideer eller bilder på era klocktatueringar? 🤩

Bara rent spontant tänkte jag typ något skoj med urverksdelar eller en blueprint på en komplett men "utdragen" klocka med innehåll 🤔

Ironman-hjärtat kommer som referens 🤣
CeLUko4UAAEhmfS.jpg

Hit me up!

Kul idé! Vilken typ av stil har du just nu och vad vill du fortsätta med? Finns ju mer eller mindre plottriga vägar att bygga vidare på.

Två vackra delar jag gillar är månfas eller visare i den klassiska 10:10-positionen. Visare går ju även att anpassa utifrån vilka klockor du gillar. Mercedes för Rolex, Snowflake för Tudor osv. En datumbubbla är ju också lite kul "dom som vet dom vet"

Bilagor

• tudor-snowflake-hands-silhouette-2000x1333px.png
    tudor-snowflake-hands-silhouette-2000x1333px.png
    25.6 KB · Visningar: 9
  • distinctive-watch-hands_mercedes-940x519.jpg
    distinctive-watch-hands_mercedes-940x519.jpg
    42.3 KB · Visningar: 7
  • distinctive-watch-hands_breguet.jpg
    distinctive-watch-hands_breguet.jpg
    17.4 KB · Visningar: 6
  • 1200px-Clock_10-10.svg.png
    1200px-Clock_10-10.svg.png
    28.7 KB · Visningar: 6
  • moon_phase.jpg
    moon_phase.jpg
    30.8 KB · Visningar: 6
  • Rolex-Cyclops-Date-Lens-on-LV-Submariner.jpg
    Rolex-Cyclops-Date-Lens-on-LV-Submariner.jpg
    70.6 KB · Visningar: 5
Kul idé! Vilken typ av stil har du just nu och vad vill du fortsätta med? Finns ju mer eller mindre plottriga vägar att bygga vidare på.

Två vackra delar jag gillar är månfas eller visare i den klassiska 10:10-positionen. Visare går ju även att anpassa utifrån vilka klockor du gillar. Mercedes för Rolex, Snowflake för Tudor osv. En datumbubbla är ju också lite kul "dom som vet dom vet"
Tack för input. Lite blandat just nu, några rosor, lite mandala och lite personnummer. Eventuellt kan det bli typ en grov skiss av en favorit som går i släkten, en Omega Railmaster. Isåfall är ju visarna och utseendet givet att det ska vara min klocka och inte vad som hittas på google. Men vad jag lutar på är väl egentligen "hur" den ska ta plats, om det är en skiss som blir bäst eller om det är något annat 🤔

Hello! Ska snart bygga på min arm med lite fler tatueringar och tanken är då bland annat att något klockmotiv eller klockrelaterat skall finnas där med. Har ni några ideer eller bilder på era klocktatueringar? 🤩

Bara rent spontant tänkte jag typ något skoj med urverksdelar eller en blueprint på en komplett men "utdragen" klocka med innehåll 🤔

CeLUko4UAAEhmfS.jpg

Hit me up!
Kul idé helt klart 🙂
Har inget seriös förslag, men slänger såklart in G-shock i leken 🤓
7D339C82-BAF9-4BAB-B381-3812BC90B21E.jpeg

CeLUko4UAAEhmfS.jpg

Hit me up!

Slänger du upp en sån här kommer du plockas in i tullen om du passerar med den framme. För normala ser det ut som en sprängskiss på en raket men kan va kul om man gillar att sprida info om klockor. Bra isbrytare.

Tullen: men det där är väl ingen klocka?
Rstattin: jo, ja vet, men jag hittade inte nån på klockor. Mitt plan går om 2h, låt mig öppna upp på min klocka så kan vi kika lite. 😀😎

CeLUko4UAAEhmfS.jpg

Hit me up!
Efter att ha sett pa InkMaster/Tatoo Nightmares i flera ar sa har aven en bakatstravande stofil som jag borjat fundera pa taueringar.
Jag imponeras over den skicklighet och konstnarliga talang manga av de som passerat revy genom dessa program besitter.

BioMechanical heter val den genre som du funderar pa? Eller ar jag ute och cyklar nu igen...? Hursomhelst sa blir det spannande att se det fardiga resultatet.
For det kommer du val att lagga upp en bild pa hoppas jag.

Trevlig Onsdagsmorgon pa Er

Efter att ha sett pa InkMaster/Tatoo Nightmares i flera ar sa har aven en bakatstravande stofil som jag borjat fundera pa taueringar.
Jag imponeras over den skicklighet och konstnarliga talang manga av de som passerat revy genom dessa program besitter.

BioMechanical heter val den genre som du funderar pa? Eller ar jag ute och cyklar nu igen...? Hursomhelst sa blir det spannande att se det fardiga resultatet.
For det kommer du val att lagga upp en bild pa hoppas jag.

Trevlig Onsdagsmorgon pa Er
Sökte på biomechanical och där fanns ju mycket kul! Inte helt riktigt som jag tänkte tror jag, tror jag är inne mer på "skisser", typ originalskisser på papper 🤔
31337b47d5e3c3e5e9414c9e31304fe5.jpg
9d38e7bb47ffbe696a752fbcc659c76b--design-process-pencil-drawings.jpg

Men ska definitivt kika mer på ditt tips :D tack och detsamma, ha en bra dag du med :D

Edit: Ja, bild kommer :)

Slänger du upp en sån här kommer du plockas in i tullen om du passerar med den framme. För normala ser det ut som en sprängskiss på en raket men kan va kul om man gillar att sprida info om klockor. Bra isbrytare.

Tullen: men det där är väl ingen klocka?
Rstattin: jo, ja vet, men jag hittade inte nån på klockor. Mitt plan går om 2h, låt mig öppna upp på min klocka så kan vi kika lite. 😀😎
Haha, lätt värt!

Vääääldigt få klocktatueringar som blir bra. Alltså väldigt få. Det är för mycket exakta former osv. MEN, det går ju självklart. Jag hade gjort typ delar av en klocka/urverk. Aldrig en hel klocka tex, det är då det skiter sig.

Sen är ju frågan vilken stil man ska gå. Personligen hade jag gått för en enklare stil med tydliga linjer. Då får man bra skärpa på sakerna, vilket är bra i det här fallet då allt är detaljerat/små mariginaler.

Sånt här hade jag jobbat med, ungefär.

Vääääldigt få klocktatueringar som blir bra. Alltså väldigt få. Det är för mycket exakta former osv. MEN, det går ju självklart. Jag hade gjort typ delar av en klocka/urverk. Aldrig en hel klocka tex, det är då det skiter sig.

Sen är ju frågan vilken stil man ska gå. Personligen hade jag gått för en enklare stil med tydliga linjer. Då får man bra skärpa på sakerna, vilket är bra i det här fallet då allt är detaljerat/små mariginaler.
Tack för bra input, jag får se vad han ritar upp och vad jag tycker, men har absolut tänkt som du att det inte får vara "för mycket", är väl lätt att det blir knas då. Var också inne på urverk/delar en sväng, men får se vad han tar fram och vad jag tycker :D

Nu är jag inte så mycket för kroppsutsmyckningar över lag men OM jag nu skulle skaffa något och OM det behövde vara klockrelarerat hade det nog varit ett gear train.
CD5F7890-DB89-4035-B16E-9F01D5BA20D8.jpeg

Nu är jag inte så mycket för kroppsutsmyckningar över lag men OM jag nu skulle skaffa något och OM det behövde vara klockrelarerat hade det nog varit ett gear train.
CD5F7890-DB89-4035-B16E-9F01D5BA20D8.jpeg
Tack för input, de där är inte någon dum idé! 😃

Angående kroppsutsmyckning, du kan ju testa att göra en liten och rolig tatuering bara för att känna på 😏😃

Tillbaka
Topp