MrSpez
Basic
Hej vänner!
Det var ett tag sedan jag var aktiv här på forumet. Mycket annat har tagit fokus, men klockintresset har sakta hittat tillbaka efter att jag återupptagit ett projekt som legat vilande en längre tid.
Jag hoppas att tråden hamnar rätt. Jag har försökt komma vidare genom att kontakta ett flertal entreprenörer och tillverkare för att få lite vägledning, men har tyvärr inte kommit särskilt långt.
Därför vänder jag mig till er på Klocksnack. Här finns det enormt mycket kunskap och erfarenhet, så jag hoppas att någon kanske kan peka mig i rätt riktning.
Jag har tagit fram en egen klockdesign som jag nu vill få till en första prototyp. Jag har varit i kontakt med flera kinesiska tillverkare, men de flesta vill att man direkt investerar i verktyg och gjutformar, vilket känns som ett stort steg innan man ens har en fysisk prototyp. Alla stepfiler osv är färdiga.
Finns det någon här som har erfarenhet av produktutveckling eller kontakter som kan hjälpa mig vidare? Alla tips och råd uppskattas verkligen.
Och så den viktiga frågan – vad tycker ni om designen? All feedback, både positiv och kritisk, är varmt välkommen.
Tanken är att utrusta den med ett Sellita SW200 – ett beprövat och pålitligt verk som går att serva i princip överallt. Detta med en solid roséguld boett och butterfly spänne. Allt detta till ett schysst pris.
Prototyper blir dock i stål.
Som tidigare nämnt hoppas jag att tråden inte ligger helt fel. Jag brinner verkligen för det här projektet och försöker ta det vidare, så alla tips, kontakter eller tankar uppskattas verkligen.
Det var ett tag sedan jag var aktiv här på forumet. Mycket annat har tagit fokus, men klockintresset har sakta hittat tillbaka efter att jag återupptagit ett projekt som legat vilande en längre tid.
Jag hoppas att tråden hamnar rätt. Jag har försökt komma vidare genom att kontakta ett flertal entreprenörer och tillverkare för att få lite vägledning, men har tyvärr inte kommit särskilt långt.
Därför vänder jag mig till er på Klocksnack. Här finns det enormt mycket kunskap och erfarenhet, så jag hoppas att någon kanske kan peka mig i rätt riktning.
Jag har tagit fram en egen klockdesign som jag nu vill få till en första prototyp. Jag har varit i kontakt med flera kinesiska tillverkare, men de flesta vill att man direkt investerar i verktyg och gjutformar, vilket känns som ett stort steg innan man ens har en fysisk prototyp. Alla stepfiler osv är färdiga.
Finns det någon här som har erfarenhet av produktutveckling eller kontakter som kan hjälpa mig vidare? Alla tips och råd uppskattas verkligen.
Och så den viktiga frågan – vad tycker ni om designen? All feedback, både positiv och kritisk, är varmt välkommen.
Tanken är att utrusta den med ett Sellita SW200 – ett beprövat och pålitligt verk som går att serva i princip överallt. Detta med en solid roséguld boett och butterfly spänne. Allt detta till ett schysst pris.
Prototyper blir dock i stål.
Som tidigare nämnt hoppas jag att tråden inte ligger helt fel. Jag brinner verkligen för det här projektet och försöker ta det vidare, så alla tips, kontakter eller tankar uppskattas verkligen.
Senast ändrad:
