• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktips för nybörjare Hjälp..

KRICAR

Cartier
Pledge Member
denna är väl rätt smarrig oxå :D
OmegaSeamaster600.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Glöm inte bort det där med service på automatiska urverk. En begagnad klocka kan behöva service. Har inte koll på serviceintervall och priser på seiko men det kan bli en slant. Köper du nytt slipper du det problemet på många år. För dyrare klockor som rolex kostar service från 5-6k och uppåt. Men där kostar ju klockan väsentligt mycket mer så servicekostnaden är mer accepterad.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Kolla på köp & sälj! Där kan du hitta bra, prisvärda klockor och slippa den största värdeminskningen =) Certina, seiko, orient skulle jag leta efter =)
 

ruchac

Omega
I den prisklassen du nämner, 3000-4000 SEK, så finns det massor av fina dinkor
från t.ex Certina och Tissot, lägg till en tusenlapp kanske och du får en bra dinka
för många år framöver. Kolla Klockia, har själv beställt därifrån, bra priser och
bra service. Eller så går du in till den lokala handlaren och köper där.
Och Youtube är ett bra tips för att se hur dinkan ser ut i verkligheten ur alla
vinklar och vrår ifall du hellre beställer från nätet än att se dinkan IRL hos en
handlare. Seiko i de nedre prisklasserna är stryktåliga och Seikos urverk
pålitliga, men som jag upplever det; inte så exakta i tidshållningen, ena
dagen +10 sek på dygnet, nästa dag -10 sek, andra dagar +-0....
Alltså automatiska urverk, 7S26 och 7S36 i så att säga de nedre
prisklasserna. Men köp vad du gillar, designen och känslan är ju nog så viktigt!
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Är alla certina DS action 4-6 tusen kronor klassen prisvärda ? tänkte för finns ju ds action gent diver , ds action , ds action diver , ds action chrono osv.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
såg nu när jag läste närmare att vissa av dom var automatiska och vissa analog quartz urverk, kör på automatiskt ! fan en hel djungel detta med klockor :confused:
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
En Certina DS Action i titan var den första klockan jag köpte när klockintresset väcktes. Efter ett par veckor brukar den gå någon minut fel så jag får ställa om tiden. I övrigt så har jag varit riktigt nöjd med den.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Har nu snart bestämt mej för vad min första klocka kommer och bli tack vare alla snälla själar på denna sida, det står mellan
SKX009 , SKX007 , Certina DS Action Gent Diver .
har ni några sista synpunkter och röster på vilken inför mitt val !? :)
 

Bilagor

  • seiko-SKX009KD_MED.jpg
    seiko-SKX009KD_MED.jpg
    31.2 KB · Visningar: 47
  • seiko-SKX007K2_MED.jpg
    seiko-SKX007K2_MED.jpg
    29.1 KB · Visningar: 47
  • c013.407.11.051.00-1.jpg
    c013.407.11.051.00-1.jpg
    48.4 KB · Visningar: 71

Subby

Rolex
Har nu snart bestämt mej för vad min första klocka kommer och bli tack vare alla snälla själar på denna sida, det står mellan
SKX009 , SKX007 , Certina DS Action Gent Diver .
har ni några sista synpunkter och röster på vilken inför mitt val !? :)
Jag tycker att du borde satsa på certinan i detta fall då jag helt personlig inte gillar skx serien men om du nu gillar skx serien över certinan så kör på men de passar bättre på superoyster så köp en superoyster länk med :)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Jag tycker att du borde satsa på certinan i detta fall då jag helt personlig inte gillar skx serien men om du nu gillar skx serien över certinan så kör på men de passar bättre på superoyster så köp en superoyster länk med :)
Det lutar mot certinan som ingångs klocka , en tusenlapp över min utgångs budget men men ;) sen så är det ju inget som säger att jag inte kan införskaffa skx klockan inom en snar framtid då den inte var lika dyr som certinan. har du några tips på var man kan köpa fina länkar , band m.m:) Tack för svar ! MVH
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Jag tycker att du borde satsa på certinan i detta fall då jag helt personlig inte gillar skx serien men om du nu gillar skx serien över certinan så kör på men de passar bättre på superoyster så köp en superoyster länk med :)
kollade google och en skx bleev sjuukt mycket finare med en superoyster länk än med orginalen !!! TACK för det tipset !
 

Subby

Rolex
Det lutar mot certinan som ingångs klocka , en tusenlapp över min utgångs budget men men ;) sen så är det ju inget som säger att jag inte kan införskaffa skx klockan inom en snar framtid då den inte var lika dyr som certinan. har du några tips på var man kan köpa fina länkar , band m.m:) Tack för svar ! MVH
http://www.strapcode.com/store/22mm...-skx007009011-curved-p-1079.html#.VokgCex86nM Här kan du kolla på superoyster men om du vill ha nato så kan jag rekommendera forum sponsorn Singular Straps och för perlonband är min favorit whatchs.com som gäller.
 

Mvnordlander

Cartier
Min första klocka va en Seiko SKX007. Va extremt nöjd med den. Bar den på ett gummi från singular straps. Det va grejer det. Min röst går på SKX007.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
TUSEN TACK FÖR ALL ER HJÄLP !! efter många om och men så vart min ingångs klocka en seiko skx009kd , ska även beställas en super oyster länk till den . MVH Kristofer
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Hejsan har nu fått klockan och är mycket nöjd, nu fattas bara super oyster länken:) är detta allt som ska vara med när man köper en klocka som visas på bilden!? :) tänkte så man inte ska ha nått mer bevis på dess äkthet eller nått bara :)
_20160108_134035.JPG
 

Herr Gås

Banned
Bra val, fick min skx007 för någon vecka sedan. Även den min första klocka. Mitt super oyster från strapcode ligger bredvid då jag saknar verktyg för att få på det :drowning:
 
Topp