• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktips för nybörjare Hjälp..

KRICAR

Cartier
Pledge Member
hejsan är ny här på forumet, och är ute efter och köpa en ny klocka (är nästan helt nybörjare med klockor) och skulle vilja ha lite tips från er kunniga klockägare. har några klockor jag tittat på som jag länkar så kan väl ni skriva vad ni tycker. 1 http://www.creationwatches.com/prod...-srp587k1-srp587k-srp587-mens-watch-6403.html , 2 http://www.longislandwatch.com/Seiko_SNZH53_SNZH55K_SNZH55K1_Sports_5_Watch_p/snzh53k1.htm , 3 http://www.creationwatches.com/prod...ls-100m-srp661k1-srp661k-mens-watch-7168.html

är nån av dessa en bra "första klocka" !? eller har ni några bättre förslag !?
(äger en citizen automatic 21jewels gold och en casio g-shock ga-100 för när jag är ute i naturen sen förut)

Behöver inte vara seiko , har bara hört att dom ska vara prisvärda.

tack på förhand..

MVH Kristofer
 

maartyn

Omega
Vet inte om du tänkt beställa från just creationwatches.com men jag tycker mig ha noterat att många har fått klockor som strulat därifrån på sistone. Även reklamationsprocessen har varit seg vad jag förstått.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen! Skriv ner vad du känner att du vill att klockan ska användas till och vad du behöver. Typ, datum om man tycker det är bekvämt. Då blir det lättare att ge tips. Även en prisklass kan vara bra:)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Hej och välkommen! Skriv ner vad du känner att du vill att klockan ska användas till och vad du behöver. Typ, datum om man tycker det är bekvämt. Då blir det lättare att ge tips. Även en prisklass kan vara bra:)
tack :) jag använder hellre klockan och kollar datum och tid då givetvis, ;) än mobilen , så datum är viktigt. runt 3000:- , om det finns nått dugligt i den prisklassen, vill ha en som passar till skjorta och jeans så väl till jeans och tshirt ;) haha behöver inte tåla tuffa tag då jag använder gshocken då det är tuffare aktiviteter. MVH
 
Finns även schweiziska ur i den prisklassen. Tänker främst på Certina och Tissot om du vill köpa nytt. Själv har jag både en Seiko SKX007 och en Tissot Visodate:

20150808_112625~2.jpg


Denna får du för 4k på klocka.se.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Du får mycket klocka för pengarna om du kollar på de yonsson nämner. Går du upp ytligare lite kan du kolla T.ex Certina. Jag köpte min "första" Från Certina och den tål mycket stryk :)

EDIT: Här är en bild, köpte den typ för 6 år sedan.
image.jpeg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
vet inte riktigt , har funderat så länge på klocka innan jag blev medlem här så det går runt i huvudet på mej ;P haha Hade du någon till salu ? Prisklass ?
Nä, jag har inget att sälja, men det finns ju en hel del kul för 3-4 tusen om man kan tänka sig begagnat. surfa runt lite på köp&sälj så får du en uppfattning. :)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Nä, jag har inget att sälja, men det finns ju en hel del kul för 3-4 tusen om man kan tänka sig begagnat. surfa runt lite på köp&sälj så får du en uppfattning. :)
okej , är helt ny på sidan så fick knappt fram hur jag starta en diskussion förut haha . men finns det en flik köp och sälj här ? på denna sidan ? :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Nä, jag har inget att sälja, men det finns ju en hel del kul för 3-4 tusen om man kan tänka sig begagnat. surfa runt lite på köp&sälj så får du en uppfattning. :)
Håller med! Spana på sälj här på klocksnack, brukar dyka upp prisvärda alternativ. Sikta in dig på en populär modell som du enkelt kan flippa vidare. (Skx modell) När du väl är fast i detta träsk kommmer du att vilja testa fler modeller...:pompus: Lycka till.
 

Subby

Rolex
image.jpeg
image.jpeg
Om du vill ha automatare då är det seiko och orient som gäller. Annars kan du alltid kolla på Tissot. Här är min prs516 chrono, går för runt 4k. Du kan även kolla på Seagull 1963 om du gillar vintage-look klockor. Slänger en bild på den också.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
image.jpeg
image.jpeg
Om du vill ha automatare då är det seiko och orient som gäller. Annars kan du alltid kolla på Tissot. Här är min prs516 chrono, går för runt 4k. Du kan även kolla på Seagull 1963 om du gillar vintage-look klockor. Slänger en bild på den också.
seagull 1963 var ju riktigt fin !! orient tips ? :)
 
Topp