• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktips till mig (tjej)

SeikoSandra

Breitling
Tjena,

Jag tänkte höra om ni har några tips på snygga klockor till mig.
Det behöver absolut inte vara "tjejmodeller" då den Seiko:n jag har idag är herrmodell. Dock har jag ganska så smala handleder, så det underlättar ju såklart om den inte är alltför tung och stor.
Då den klockan jag har idag inte är mekanisk skulle jag gärna vilja att min nästa klocka är det.

Tacksam för tips!
/SeikoSandra
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan ge dig 100 förslag utifrån det. Har du fler preferenser? Färg på urtavla? Prisklass? Dressig eller toolig stil?
 

SeikoSandra

Breitling
yonsson skrev:
Jag kan ge dig 100 förslag utifrån det. Har du fler preferenser? Färg på urtavla? Prisklass? Dressig eller toolig stil?
Jag föredrar vit urtavla, men svart är också av intresse.
Prisklass ca 5000:-
Och jag gillar både den dressiga och lite "tuffare" stilen på klockor =)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Då du säger att du har smala handleder kanske du inte bör överskrida 40mm, min sambo har en 42:a och en 44:a som hon kan bära upp utan problem... Men hon har iof 6,5 tum runt vänster handleden.. Är det en Seiko du är ute efter?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko SARB035 -Hyfsat liten, bra urverk, bra pris.
s_sarb035b.jpg


Seiko SARB023 -Lite större, samma urverk, lite dyrare.
402817d1299893569-seiko-sarbs-vs-mkii-vantage-sarb023.jpg

Det ligger uppe en sådan på köp och sälj nu (här på forumet)
Bda har fått bra kritik på forum runt om i klockvärlden, men framför allt den sistnämnda.

Här är annonsen:
viewtopic.php?f=4&t=3144&hilit=SARB023
 

SeikoSandra

Breitling
80talisten skrev:
Då du säger att du har smala handleder kanske du inte bör överskrida 40mm, min sambo har en 42:a och en 44:a som hon kan bära upp utan problem... Men hon har iof 6,5 tum runt vänster handleden.. Är det en Seiko du är ute efter?

Sant, så alla förslag under 40mm uppskattas! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
SeikoSandra skrev:
80talisten skrev:
Då du säger att du har smala handleder kanske du inte bör överskrida 40mm, min sambo har en 42:a och en 44:a som hon kan bära upp utan problem... Men hon har iof 6,5 tum runt vänster handleden.. Är det en Seiko du är ute efter?

Sant, så alla förslag under 40mm uppskattas! :)
yonsson kom med ett riktigt trevligt förslag. :)
 

Rille

Rolex
Nån av de Seikos yonsson länkade är grymma.
Finns många sorter jag själv köpte en ifrån seiyajapan i veckan och allt som allt efter tull och frakt så gick det på 4700kr.

Bra pris för det du får:) finns många sorter om du kollar.
Seiyajapan är bara en av många som säljer!
 

SeikoSandra

Breitling
Tack för förslagen! Båda klockorna var riktigt snygga och jag måste säga att du träffade rätt här.
Ska söka lite mer info om dom på google.
Mer förslag uppskattas! :)
 

Lunkan

Cartier
Spara lite till och sikta på en begagnad Omega Seamaster midsize. Du kommer säkert få napp här ifall du lägger en WTB på Köp och Sälj.

Den utstrålar klass på tjejer tycker jag! Du bör kunna få en begagnad för ca 7-9 tkr.

Lycka till i jakten :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
SeikoSandra skrev:
yonsson skrev:
Jag kan ge dig 100 förslag utifrån det. Har du fler preferenser? Färg på urtavla? Prisklass? Dressig eller toolig stil?
Jag föredrar vit urtavla, men svart är också av intresse.
Prisklass ca 5000:-
Och jag gillar både den dressiga och lite "tuffare" stilen på klockor =)
Detta är en av många klockor jag köpt till min flickvän, för att locka ner henne i klockträsket. Tycker att den verkligen gör sig på en tjej, helst på sommaren. :)
tumblr_m7kkydoc3t1qz5qlwo1_500.jpg

Den får man hem för en tusing - vilket betyder? Just det, att du kan köpa ännu fler klockor! :)
Här är en bra sida, har köpt ett gäng klockor där utan problem: http://www.creationwatches.com/prod...-snzf45k1-snzf45k-snzf45-mens-watch-2063.html
 

SeikoSandra

Breitling
Lunkan skrev:
Spara lite till och sikta på en begagnad Omega Seamaster midsize. Du kommer säkert få napp här ifall du lägger en WTB på Köp och Sälj.

Den utstrålar klass på tjejer tycker jag! Du bör kunna få en begagnad för ca 7-9 tkr.

Lycka till i jakten :)

har en kompis (kille) som har den!
Riktigt snygg....Ska tänka på det! Tack!
 

SeikoSandra

Breitling
daviden skrev:
SeikoSandra skrev:
yonsson skrev:
Jag kan ge dig 100 förslag utifrån det. Har du fler preferenser? Färg på urtavla? Prisklass? Dressig eller toolig stil?
Jag föredrar vit urtavla, men svart är också av intresse.
Prisklass ca 5000:-
Och jag gillar både den dressiga och lite "tuffare" stilen på klockor =)
Detta är en av många klockor jag köpt till min flickvän, för att locka ner henne i klockträsket. Tycker att den verkligen gör sig på en tjej, helst på sommaren. :)
tumblr_m7kkydoc3t1qz5qlwo1_500.jpg

Den får man hem för en tusing - vilket betyder? Just det, att du kan köpa ännu fler klockor! :)
Här är en bra sida, har köpt ett gäng klockor där utan problem: http://www.creationwatches.com/prod...-snzf45k1-snzf45k-snzf45-mens-watch-2063.html

Wow! Den var riktigt tuff och snygg. Haha jag vet! Min kille har gjort detsamma till mig och nu har jag hamnat här..ja ni förstår - han har lyckats! :)
..Att det kan vara så billigt....Såg att den var slutsåld, vet du något annat ställe som man kan ta hem den ifrån? :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Min sambo har en Omega SMP Midsize, dom är fina men SeikoSandra var ju ute efter en automat och SMP Midsize finns väl enbart i kvarts om jag inte minns fel...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
micke_s skrev:
daviden den där bilden är riktigt sweet!
Tack. Tagen en söndagsmorgon, fint ljus. :)
SeikoSandra skrev:
Wow! Den var riktigt tuff och snygg. Haha jag vet! Min kille har gjort detsamma till mig och nu har jag hamnat här..ja ni förstår - han har lyckats!
..Att det kan vara så billigt....Såg att den var slutsåld, vet du något annat ställe som man kan ta hem den ifrån?
Uh, vet inte riktigt... Den heter Seiko SNZF45 (SNZF45K och SNZF45J), kallas även Seiko Baby Monster (White).
Synd att Creationwatches inte har den inne, de är bra...

Säker på att din kille inte heter 80talisten AKA Seikofanatikern? ;)
 

max

Dancing Queen
SeikoSandra skrev:
Wow! Den var riktigt tuff och snygg. Haha jag vet! Min kille har gjort detsamma till mig och nu har jag hamnat här..ja ni förstår - han har lyckats! :)
..Att det kan vara så billigt....Såg att den var slutsåld, vet du något annat ställe som man kan ta hem den ifrån? :)
Den finns här, observera att du man åka på tull och moms (moms 25%, sen tror jag att tullen bara är en tia men inte säker)
http://www.skywatches.com.sg/review...c-100m-men-s-diving-watch-snzf45-snzf45k1.htm
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor

SeikoSandra

Breitling
daviden skrev:
micke_s skrev:
daviden den där bilden är riktigt sweet!
Tack. Tagen en söndagsmorgon, fint ljus. :)
SeikoSandra skrev:
Wow! Den var riktigt tuff och snygg. Haha jag vet! Min kille har gjort detsamma till mig och nu har jag hamnat här..ja ni förstår - han har lyckats!
..Att det kan vara så billigt....Såg att den var slutsåld, vet du något annat ställe som man kan ta hem den ifrån?
Uh, vet inte riktigt... Den heter Seiko SNZF45 (SNZF45K och SNZF45J), kallas även Seiko Baby Monster (White).
Synd att Creationwatches inte har den inne, de är bra...

Säker på att din kille inte heter 80talisten AKA Seikofanatikern? ;)

Okej, tack! Måste ju finnas någonstans - ska söka runt :) Haha nej, faktiskt inte. 'Fifflio" heter han här på klockforum!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
SeikoSandra skrev:
daviden skrev:
micke_s skrev:
daviden den där bilden är riktigt sweet!
Tack. Tagen en söndagsmorgon, fint ljus. :)
SeikoSandra skrev:
Wow! Den var riktigt tuff och snygg. Haha jag vet! Min kille har gjort detsamma till mig och nu har jag hamnat här..ja ni förstår - han har lyckats!
..Att det kan vara så billigt....Såg att den var slutsåld, vet du något annat ställe som man kan ta hem den ifrån?
Uh, vet inte riktigt... Den heter Seiko SNZF45 (SNZF45K och SNZF45J), kallas även Seiko Baby Monster (White).
Synd att Creationwatches inte har den inne, de är bra...

Säker på att din kille inte heter 80talisten AKA Seikofanatikern? ;)

Okej, tack! Måste ju finnas någonstans - ska söka runt :) Haha nej, faktiskt inte. 'Fifflio" heter han här på klockforum!
http://forums.watchuseek.com/f21/official-solar-chronograph-diver-thread-688319-24.html#post5339036
Sidan jag länkade (chronograph.com) verkar grön. :)

Spencer66 skrev:
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
Tudor går jag god för, med besked!
Min säger hej.
8284944929_eec6259e39_b.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
+1 på den! F-n Mr Rolex, jag visste väl att du egentligen var en riktig Tudor-fanboy ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
theargonaut skrev:
Spencer66 skrev:
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
+1 på den! F-n Mr Rolex, jag visste väl att du egentligen var en riktig Tudor-fanboy ;)
Tudor använder han endast under sina toalettbesök :D
 

SeikoSandra

Breitling
80talisten skrev:
theargonaut skrev:
Spencer66 skrev:
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
+1 på den! F-n Mr Rolex, jag visste väl att du egentligen var en riktig Tudor-fanboy ;)
Tudor använder han endast under sina toalettbesök :D
Haha!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
theargonaut skrev:
Spencer66 skrev:
Alltid frutsägbara Seiko.. Det finns andra klockor runt 5-6000.. Jag skulle säga lägg till lite och köp en Tudor mini Sub så får du definitivt något unikt på handleden och inte samma som alla andra..
+1 på den! F-n Mr Rolex, jag visste väl att du egentligen var en riktig Tudor-fanboy ;)

Alltid gillat Tudor, har ägt totalt sju stycke och har förnärvarande tre.
 
Topp