• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocktjuvar: Alla observationer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

HHH

Basic
Sällan jag hänger på forumet (uppskattar dock!!), men saknar en tråd med allt span på klocktjuvar, kanske särskilt i Stockholm där det är som värst? Kanske finns redan, men hittar inte. Vill ha en diskussion!

Efter en kväll i Stockholms uteliv har jag personligen fått nog:

Hade två killar som följde efter mig i 10 min efter restaurang vid 23 runt ömalmstorg, slutade i att dom la benen på ryggen när jag flaggade in en polis. Hade en kille till på mig som ett frimärke när jag kom ut från Spy Bar (skulle absolut bara hälsa och ha en trevlig diskussion utan baktanke, och följde efter trots avhysning), två vakter gick på honom och ställde frågor efter att jag vinkade in dom, varpå han drog som en avlöning med sin polare.

Känner personligen två nära vänner som nyligen åkt på det på riktigt: en som blev nermejad efter han hoppade ur en taxi och blev bestulen på sin Hulk, en som fick två killar i ryggen vid ömalmstorg som höll var sin arm och försökte trä av en IWC pilot Chrono (varpå dom åkte på det...).

Fick se lite övervakningbilder från Stureplan från en vakt, tydligen har dom koll på en del snubbar - men det räcker uppenbarligen inte. Polisen gör ingenting sa han till mig. Fimns inga resurser för snabba insatser, men än att vakterna ber dom dra åt helvete om dom får chans.

HELT SJUKT hur det här kan pågå öppet.

Hur motverkar vi detta? (Har bilder på folk, men får man posta dom? signalement? kan man köra Whatsapp med tips utan att tjuvar kommer åt? Osv).

Slutligen: sluta bär era dyra klockor i centrala Stockholm efter kvällning! Försäkring är uteslutet för mig, men även om ni kan det - skit i det!! Kan även tipsa om att tjuvarna kör vanliga kläder och försöker se ut som folk , låt er ej luras.

Tankar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp