• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktripp - mer än bara en Paketöppning

R0B

Panerai
Tjena!

Jag har varit på jakt efter en ny klocka ganska länge. Efter att ha hängt här ett tag blir det ju mer och mer uppenbart att det är ner i Rolexträsket det barkar.

Jag la in en annons på "köpes" här på klocksnack och fick ett gäng svar (tack alla som hörde av sig!). Till slut bestämde jag mig för ett objekt och åkte ner för att hämta upp skönheten. Denna resa tänkte jag dela med Er, enjoy! :)

Eftersom jag bor högt upp i Norrland så blev det fakrirflyget 06:25 till huvudstaden, och sedan en rejäl tågresa innan jag kom fram till klockans hemstad. PO:n fick följa med.
15.JPG

När jag kom fram väntade David. Det blev en snabb inspektion av objektet, bankbesök och avslutningsvis en trevlig lunch där jag fick kika på hans GMT från någonstans i mitten/slutet på 70-talet.Superfin födelseårsklocka.

bild.JPG


Stor och liten.

17.JPG

Ett paket bytte ägare och vi sa tack och hej. Tågresa tillbaka till huvudstaden med ett stort leende på läpparna och värdefull packning.

12.JPG


Väl framme svände jag förbi Rob Engström för att korta länken och ett tavelbyte.

14.JPG


Passade på att gå på möte och när jag kom tillbaka var klockan klar. Sweet!

Fick även möjlighet att kika på Hublot Big Bang, en klocka som jag varit nyfiken på länge. Mycket fin klocka som gör sig betydligt bättre i verkligheten än på bild. Riktigt köttig trots gummi. Habegär delux!

13.JPG


Har även kikat lite på en Cartier Santos 100 XL, så jag passade på att prova en sådan också. Gillade den inte alls. Skönt att, för en gång skull, få strya något från vill ha-listan utan att behöva köpa. :)

18.JPG


Klar i huvudstaden hoppade jag på flyget hemmåt, och väl hemma fick äntligen packa upp mitt paket!

8.JPG


7.JPG


6.JPG


4.JPG


TA-DAAAAA!

3.JPG


En riktig stekarsub. Passade på att byta från den platta blå tavlan till den nya sunburst.Så jävla snygg, är riktigt nöjd! Har funderat på många modeller, men valde tillslut denna. Dels för att den sticker ut lite, vilket jag gillar. Dels för att den är en riktig klassiker som funkar till allt.

2.JPG


Fick med mig en jävla massa grejer. Rob E skickade även med putsduk och en Hublotkatalog. David bjöd på ett par bomullshandskar, proffsigt! :)

1.JPG


Klockan är nog lite av en forumkändis då förre ägaren är mästerfotograf. Ni kanske har sett den tidigare nedsäkt i bubbelvatten?

5.JPG


Lite knastertorr klockfakta:

Modell: 116613LB
Typ: Herrklocka, Dykarmodell
Diameter: Ø 40 mm
Tjocklek: 12.8 mm
Boett: Borstat stål 18 karat gult guld
Baksida boett: Solid
Armband: Borstat och polerat stål 18 karat gult guld, Oyster
Urtavla: Hutlöst utbytt till Sunburst
Spänne: Viklås i stål, Glidelock
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): Keramisk, blå, vridbar motsols

Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house 3135 med 31 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 50 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 300 meter

Tack för mig! Jag sätter in en slant till BCF och avslutar med ett klassiskt WS (tyvärr lite flottig efter allt pillande). :)

bild 2.JPG
 

R0B

Panerai
Tack alla! :)

Kom på att jag missade ju en bild! Svängde in på Franks Ur för att försöka hitta en Oris Aquis Titan Chronograph. Ping MaziK Detta var det närmaste jag kom, men Oris är defenitivt en kandidat till nästa köp!

10.JPG
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Smaken är som baken, det är faktiskt mycket tack vare tavlan som jag väljer att köpa just den blå. Funderade länge på den svarta modellen, och hade inte sunbursten funnits hade det nog blivit en sån istället.

Absolut! Vi är väl ett litet och tappert gäng som håller den matta tavlan högre.
 
  • Like
Reactions: R0B

CLT

Rolex
Grymt! Men du får byta tillbaka tavlan. Sunburst är tokfett på sommaren o matta e grym på vinter. Gillar hur stor skillnad tavel bytet gör. 2 in 1! Grattis!
 
Topp