• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockuppdragare / Watch winder - Dukwin SLK20-004

Ronnie

Rolex
watch-winder.JPG


Jag köpte mig en klockfjäderspännare.

Eftersom jag ganska sällan bär klocka över huvud taget så får jag alltid vrida upp dem och ställa in tiden varje gång jag får för mig att använda en.
Därför bestämde jag mig för att skaffa en uppvridare.
Önskade mig de här egenskaperna:
  • tyst
  • enkel att ladda klockor i
  • snygg
  • gott om uppvridningsinställningar och individuellt inställbart för varje klocka
  • minst två platser
  • max 29 cm bred
  • max kanske sisådär 3000:-

Siktade in mig på nåt sånt här:
luxury-jqueen-bamboo-double-watch-winder-dae.jpg


Sen började jag tänka på att det vore trevligt om den också gav lite skydd mot stöld, så jag började kolla på modeller med lås på.
Insåg snart att jag aldrig skulle orka låsa upp den med nyckel varje gång och att den därför behövde ha antingen kodlås eller fingeravtrycksavkännare -det blev det senare.

Snart utökades önskelistan över funktioner till att även innehålla:
  • minst 4 platser (2 extra för eventuella framtida klockor)
  • gärna automatisk pausning när man öppnar luckan

www.dukwin.com hittade jag slutligen den här modellen, men den kostade lite mycket. Hittade den sen till nästan halva priset hos en säljare på Alibaba.

En ganska stor kompromiss fick jag göra, och det var att välja en maskin som det inte är så lätt att få i och ur klockorna på. Jag hittade nämligen ingen som hade både lutande kuddar och smidigt lås. Armbanden måste nu spännas runt hållarna som de sitter på men i övrigt checkar den allt på min önskelista.
Nu återstår bara att skruva fast den i bordet.

Några bonuspoäng får apparaten:
  • Mysbelysningen kan släckas
  • Fjärrkontroll för alla inställningar
  • USB-sladd för strömmatningen (nätadapter ingår, men jag använder den inte)
  • Logotypen var jättelätt att pilla bort
  • Trasa och tjusig pensel att damma av den med ingår
 
Senast ändrad:
Topp