Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha ja verkligen.. Vilka debatter det blir... :mrgreen:Aquaracer2 skrev:Alla fyller sin funktion som diskussionsunderlag helt enkelt![]()
Spencer66 skrev:Klockvärlden är polariserad eller skall vi säga KS är.. Vi har tre giganter Omega, Seiko och Rolex. Men vilken tillverkare är egentligen mesigast och tristast, Seiko eller Omega?
Ninen79 skrev:Spencer66 skrev:Klockvärlden är polariserad eller skall vi säga KS är.. Vi har tre giganter Omega, Seiko och Rolex. Men vilken tillverkare är egentligen mesigast och tristast, Seiko eller Omega?
Spencer, nu sårar du alla Omega och Seiko fanboys på forumet :lol:
Davvan skrev:Om det nu vore så enkelt...men så är inte fallet. Seiko har nog till antalet modeller flest lökringar och sneträffar.....Omega ligger god två......men både Seiko och Omega har flertalet lyckoträffar från det ljuva 70 talet......många av dessa skulle jag välja utan knussel framför många modernare Rolexmodeller.....som tex den totalt vilsna och misslyckade YM och ...ja..det mesta producerat post -86. Rolex har haft sin storhetstid......de är på dekis.....
Jag tycker tvärtom, Seiko och Rolex är två manufakturer som har mer saker gemensamt med varandra än tvärtom.. Båda är inhousetillverkare, båda är dykarursorienterade, båda är trogna sin egna designhistorik sen har båda otroligt hängivna fans och märkerna i sig väcker starka känslor. Så att båda nämns vid respektive trådar tycker jag inte är särskilt märkligt.yonsson skrev:Jag äär mest fascinerad att nio av tio Seikotrådar tillslut blir en tråd om Rolex och tvärt om. Märkena är som två personer som inte ens är i närheten av släktingar, men som folk alltid får för sig att jämföra av någon underlig anledning.
YM1:an är ju skithet, en lite gayigare sub. Hade gärna haft en, gärna TT.Davvan skrev:...som tex den totalt vilsna och misslyckade YM och...
Jag tycker du har fel.. Jag tycker att en av få punkter där dom går i sär är att Rolex enbart produkserar premium medans Seiko gör både budget och premium samtidigt. men det är bara min åsikt..easy rider skrev:Fast då har ju väldigt många märken mycket gemensamt om du resonerar så. Jag tycker personligen Rolex och Seiko inte alls har mycket gemensamt. Ett märke anses nog vara budgetklockor medan det andra anses vara premiumklockor.
Att sen bärare/samlare av märket uttrycker sin kärlek för det är ju inte så konstigt/ovanligt.
Bara för att Skoda gör bilar med sedankaross och motor kan de ju inte nämnas i samma klass som låt säga Audi/Merca/BMW som också har sedanmodeller med en motor i.
Förenklat, men det är min synpunkt.
HeheheSpencer66 skrev:Davvan skrev:Om det nu vore så enkelt...men så är inte fallet. Seiko har nog till antalet modeller flest lökringar och sneträffar.....Omega ligger god två......men både Seiko och Omega har flertalet lyckoträffar från det ljuva 70 talet......många av dessa skulle jag välja utan knussel framför många modernare Rolexmodeller.....som tex den totalt vilsna och misslyckade YM och ...ja..det mesta producerat post -86. Rolex har haft sin storhetstid......de är på dekis.....
Davvan är ibland som ett gökur som fjädern brustit i..
RicVin skrev:Undrar om inte Spencer blivit kidnappad av något Troll? Var och varannat inlägg från Propagandaministern går ut på att försöka få igång en diskussion om vem/vad som är bäst eller att Panerai är skit.
Kom igen nu Trollet! Lämna tillbaka vår mysfarbror Spencer! Det är ju för faan trots allt Påsk!! :lol:
Seikoman87 skrev:Tycker ingen av dom är mesiga![]()
Nä vem vill ha en Rolex :twisted:paradis skrev:Seikoman87 skrev:Tycker ingen av dom är mesiga![]()
+1 alla klock märken är bra.Olika smak,olika klockor.Nu är det så också ,att ALLA kan kanske inte köpa Rolex,har inte råd,tycker inte om Rolex,mm
Jokkmokkswe skrev:Men Spence, det är för att vi som har Omega inte har råd att köpa en Rolex.