• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockvärldens motsvarighet til hockeyfrillan (o liknande)

Arcticreef

Panerai
Ibland dyker det upp mindre lyckade trender. Skulle hävda att hockeyfrillan (mullet) kan räknas dit. Men vad finns det för motsvarigheter inom klockvärlden? Själv tycker jag väl att sk bund band kvalificerar sig. Skithett på 70-talet men inte så populära idag. Finns det några bättre kandidater?
4A9B5AB2-E56C-4C30-AD05-3F5F7FAB4207.png
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ibland dyker det upp mindre lyckade trender. Skulle hävda att hockeyfrillan (mullet) kan räknas dit. Men vad finns det för motsvarigheter inom klockvärlden? Själv tycker jag väl att sk bund band kvalificerar sig. Skithett på 70-talet men inte så populära idag. Finns det några bättre kandidater?
4A9B5AB2-E56C-4C30-AD05-3F5F7FAB4207.png
Fast jag tycker jag ser en del bundband nu (på klocksnack)! Från att vara en stor stendöd no-no till att flera verkar bära det och inte som ett skämt. 😅
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ibland dyker det upp mindre lyckade trender. Skulle hävda att hockeyfrillan (mullet) kan räknas dit. Men vad finns det för motsvarigheter inom klockvärlden? Själv tycker jag väl att sk bund band kvalificerar sig. Skithett på 70-talet men inte så populära idag. Finns det några bättre kandidater?
4A9B5AB2-E56C-4C30-AD05-3F5F7FAB4207.png
Wuuuut?!? Och här har jag sen igårkväll efterfrågat lite schyssta bund passande panerai!! Men jag har verkligen förstått att det är en vattendelare. Passar ju givetvis inte alla ur men tror rätt bund till min pam390 skulle bli en riktigt bra kombo...
37DEEF67-D6FC-4C11-BCEE-24C8A349EF32.jpeg

När har bund någonsin varit setndött no-no? :) Folk får skaffa bättre klockor som passar till bandet helt enkelt. Flieger + bund = kalasbra

IMG_20190612_162133.jpg
IMG_20190612_161839.jpg
I’m with you @Clark Kent
Tror min pam390 skulle bli ruskigt läcker på rätt bund. TROR, kan ju även bli riktigt förjävligt. Men som du är inne på ovan är det en dödligt läcker kombo på rätt klocka. Kommer jag över rätt bund kommer jag iaf ge det en 100% ärlig chans.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Trender kommer och går 😁
Just sjuttiotal är på gång starkt så vem vet, @Arcticreef du kanske sitter här med hockeyfrilla och en Tissot PRX på ett bund.
Kan hålla med om att det finns mindre lyckade kombinationer, jag har testat några. Men det gäller ju inte bara bund.


Här länken till Hodinkees artikel;
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Stup

Panerai
2-Faktor
Tag Heuer Link, särskilt med en gamla grön-röda loggan. Tycker jag ser dessa överallt så de måste ha sålt bra förmodligen till folk utan ögon

1615712085305.jpeg
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Blankpolerade länkar på sportklockor! En trend som ger klockan ett (inte minst vid repor) billigt och skräpigt intryck. Helt klart nuvarande hockeyfrilla.
8449773C-E6C5-4B6A-BF0B-ECBB8E5BDB47.jpeg
BBA14BC6-3EBF-4B2B-9B9E-7AC6EBE73C38.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Väljer att tycka det är roligt och spännande att vi har olika smaker.
Tänk vad trist om vi hade fyra varianter av klockor att välja på, sexton olika frisyrer.
- Tumme upp från er som vill leva i Nordkorea 😬

 

UNO

Panerai
Tag Heuer Link, särskilt med en gamla grön-röda loggan. Tycker jag ser dessa överallt så de måste ha sålt bra förmodligen till folk utan ögon

1615712085305.jpeg
Storsäljare(tyvärr) bilindustrin skulle bli lidande om dessa köp klassades som blindhet.
Jag måste erkänna att jag förr hade samma åsikt betr SMP men kommit till insikt.
Överstora klockor kommer nog ha svårt att bli av med kopplingen till hockeyfrillan.
 
Topp