Kugghjul
Silver
Söker råd till en vän från er som vet och har erfarenhet.
Vännen skall på affärsresa till en av Sydamerikas största och tyvärr mest brottsbelastade städer. Det är ju kul att se "bra ut" med en fin klocka på affärsmötena, men samtidigt kommer ju säkerheten i första rummet.
Vad bör min vän välja för klocka?
a) Sin vanliga Rolex, säkerhetsproblemen är överdrivna.
b) Sin Certina, som ser rätt fin och rätt dyr ut, men inte är en "Rolex".
c) Sin plastcasio, för att kunna hålla koll på tiden utan att behöva ta upp sin nya iPhone ur fickan.
d) Ingen klocka alls, de skär av tre öron även för att komma åt en plastcasio!
Tacksam för svar!
Notera: I ärligheten namn så är ju inte längre Sverige förskonat från tråkigheter, jag har själv vänner i Sverige som av säkerhetsskäl valt att inte köpa en fin dyr klocka. Men den aktuella staden spelar i en annan division - än så länge.
Vännen skall på affärsresa till en av Sydamerikas största och tyvärr mest brottsbelastade städer. Det är ju kul att se "bra ut" med en fin klocka på affärsmötena, men samtidigt kommer ju säkerheten i första rummet.
Vad bör min vän välja för klocka?
a) Sin vanliga Rolex, säkerhetsproblemen är överdrivna.
b) Sin Certina, som ser rätt fin och rätt dyr ut, men inte är en "Rolex".
c) Sin plastcasio, för att kunna hålla koll på tiden utan att behöva ta upp sin nya iPhone ur fickan.
d) Ingen klocka alls, de skär av tre öron även för att komma åt en plastcasio!
Tacksam för svar!
Notera: I ärligheten namn så är ju inte längre Sverige förskonat från tråkigheter, jag har själv vänner i Sverige som av säkerhetsskäl valt att inte köpa en fin dyr klocka. Men den aktuella staden spelar i en annan division - än så länge.