Ja! Men det gör man på Ica/förskolan eller på AW:n.Man vill ju visa upp att man har en Rolex!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja! Men det gör man på Ica/förskolan eller på AW:n.Man vill ju visa upp att man har en Rolex!!
Var som ett dagis när jag var där för 5 år sedan.Cancun är galet numera enligt dokumentärer.
Var som ett dagis när jag var där för 5 år sedan.
TS skrev ju faktiskt "till en av Sydamerikas största och tyvärr mest brottsbelastade städer" och inte bara "Sydamerika" TS kanske inte vill nämna land eller stad av någon anledning.Trött tråd! Hur tänker din kompis? Har han bett dig starta en tråd för att fråga? Sydamerika är ganska stort, typ som att skriva att man ska åka till EU eller åka till Asien på resa och undrar vad man ska ha för valuta med sig. Även städer kan variera kraftigt mellan olika områden. Vill man bli rånad så bär man sin Rolex i ghettot, annars inte, känns inte så komplicerat.
Ska din vän vara riktigt säker finns det bara ett alternativ...
Är väl bara att flasha rollen på affärsmötet och sen packa ner den på ett bra ställe? De kommer ju inte kidnappa nån och chansa att han har en klocka på hotellet så att säga.
Var som ett dagis när jag var där för 5 år sedan.
Så för att du var safe betyder det att alla andra är det? Hmm...Jag har rest en del i Mexiko i tjänsten, bland annat i Mexico City, Queretaro och San Luis Potosi med omnejd. Har alltid haft min Seamaster på handleden och aldrig varit några problem. I Mexiko känns det så här: Bor du i den bättre delen av staden på ett internationellt känt hotell med annat affärsfolk, har chaufför till och från möten och håller dig inne/ i närheten av hotellet på kvällarna så är du safe
Så för att du var safe betyder det att alla andra är det? Hmm...
Aldrig förstått fenomenet med att säga att ställen som anses farliga och kriminella inte är det för att man själv inte upplevt något farligt. Bara för den personen upplevt det så betyder det ju inte att stället är ofarligt. Majoriteten av folk på "farliga" ställen råkar oftast inte illa ut men det betyder inte att det aldrig händer och om det räknas som "farligt" är det antagligen ett ställe som har mer brott jämfört med andra ställen oavsett om det är du eller någon annan som råkar illa ut.
Inte så mycket klocksnack här. Men stör mig verkligen på "jag och mina upplevelser representerar allt"-mentaliteten.
Se på fan! San Luis Potosi, brukar spendera en del av mina sommrar där! Inte alls upplevt att jag varit i riskzoonen och då har man gått runt på "la feria" med lite för mycket tequilla i sigJag har rest en del i Mexiko i tjänsten, bland annat i Mexico City, Queretaro och San Luis Potosi med omnejd. Har alltid haft min Seamaster på handleden och aldrig varit några problem. I Mexiko känns det så här: Bor du i den bättre delen av staden på ett internationellt känt hotell med annat affärsfolk, har chaufför till och från möten och håller dig inne/ i närheten av hotellet på kvällarna så är du safe
Nej det var så jag kände också! Trevlig stad dessutomSe på fan! San Luis Potosi, brukar spendera en del av mina sommrar där! Inte alls upplevt att jag varit i riskzoonen och då har man gått runt på "la feria" med lite för mycket tequilla i sig
Haha ja så är det välNej det var så jag kände också! Trevlig stad dessutom
Men säg inte det för högt bara, att du aldrig känt/ upplevt något för då tolkas det tydligen som att du bestämmer att så är det för alla andra också
Knepigt om man behöver serva den under tiden.. koloskopi?Ska din vän vara riktigt säker finns det bara ett alternativ...
Jag stör mig verkligen, fruktansvärt mycket på mentaliteten på detta forumet som råder bland vissa medlemmar.. Oförmågan att inte kunna läsa mellan raderna på inlägg, utan att ALLT ska tolkas ordagrant & man ska helst hugga på personer som delar med sig av sina tankar, idéer och åsikter om de har färre inlägg än en själv.
"I Mexiko känns det såhär"Jag stör mig verkligen, fruktansvärt mycket på mentaliteten på detta forumet som råder bland vissa medlemmar.. Oförmågan att inte kunna läsa mellan raderna på inlägg, utan att ALLT ska tolkas ordagrant & man ska helst hugga på personer som delar med sig av sina tankar, idéer och åsikter om de har färre inlägg än en själv.
Var någonstans har jag sagt att mina upplevelser representerar allt? Skriver jag inte att "min känsla är..."?
Nu vet jag inget om dig eller vad du jobbar med, hur mycket du reser eller liknande, kanske är det så att du reser mer än mig både privat och i tjänsten, men med över 100 resdagar per år känner jag att jag är rätt så berest och känner därför att min åsikt är av värde och faktiskt ganska spot on.
Det jag försöker säga är självklart: om du rör dig i rätt kvarter och bor på rätt ställen så är du safe men givetvis vet jag att undantag förekommer, saker och ting kan hända men chansen är mindre.
Man kanske kan gå till en Urolog även om det inte är helt rätt del?Knepigt om man behöver serva den under tiden.. koloskopi?
Söker råd till en vän från er som vet och har erfarenhet.
Vännen skall på affärsresa till en av Sydamerikas största och tyvärr mest brottsbelastade städer. Det är ju kul att se "bra ut" med en fin klocka på affärsmötena, men samtidigt kommer ju säkerheten i första rummet.
Vad bör min vän välja för klocka?
a) Sin vanliga Rolex, säkerhetsproblemen är överdrivna.
b) Sin Certina, som ser rätt fin och rätt dyr ut, men inte är en "Rolex".
c) Sin plastcasio, för att kunna hålla koll på tiden utan att behöva ta upp sin nya iPhone ur fickan.
d) Ingen klocka alls, de skär av tre öron även för att komma åt en plastcasio!
Tacksam för svar!
Notera: I ärligheten namn så är ju inte längre Sverige förskonat från tråkigheter, jag har själv vänner i Sverige som av säkerhetsskäl valt att inte köpa en fin dyr klocka. Men den aktuella staden spelar i en annan division - än så länge.