• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockvalet som håller mig sömnlös...

Hotshot

Rolex
2-Faktor
När jag först kom in på detta forumet för lite mer än ett år sedan tyckte jag att det var mycket intressant läsning, mycket trevligt folk och inte minst mycket snygga klockor. Men det jag inte visste då var att det var beroendeframkallande... Jag förstod inte hur illa det var för ens i förrgår när servern låg nere :banghead: Målet var självklart, som många andra så skulle det i framtiden sitta en sub på armen. Efter några månader så blev givetvis detta bara ett delmål, och det är här jag är idag. Nu står jag framför ett beslut jag inte kan sluta tänka på. Jag kan varken sova, jobba eller sluta googla och läsa trådar. Det är dags att köpa en ny (begagnad) klocka men har äckligt svårt för att bestämma mig. Jag är ute efter en klocka på minst 38mm och max 43mm, får gärna hänga med på ett dopp i havet men detta är inget måste, vara automatisk och gärna ha lite fräcka detaljer som står ut i mängden. Jag har en budget på 35k (kanske kan sträcka lite mer men då måste det vara en GRYM klocka!)

Jag har börjat tycka att subben sjunkit lite i mina ögon då det är en klocka som man ser på var och varannan person på detta forumet (inget illa menat, måste betyda att det är en grym klocka)!

En klocka som har växt i mina ögon något fruktansvärt är exp2 med vit tavla :) tycker om de orangea detaljerna och att den bärs bra på nato och likaså gummi.

Panerai luminor marina (40mm) har också dykt upp pga den fräcka boetten och att den ser "klumpig" ut på ett bra sätt! En tuff och cool klocka i mina ögon!

Hur hade ni tänk när det gäller val? Vad har ni för erfarenheter? Och gärna lite tips på liknande klockor som kan passa mig :happyhappy:! Tack på förhand!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har knatat runt lite i träsket, samma situation. Jag köpte en Cartier santos Galbee två ton, just för att den kompletterar för djävla bra och med de två klockorna så är det klart. Nu ska dessvärre den vidare, även fast jag egentligen inte vill.

Det är var det är, OWG med sub comin' up.

image-jpg.175313
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag har knatat runt lite i träsket, samma situation. Jag köpte en Cartier santos Galbee två ton, just för att den kompletterar för djävla bra och med de två klockorna så är det klart. Nu ska dessvärre den vidare, även fast jag egentligen inte vill.

Det är var det är, OWG med sub comin' up.

image-jpg.175313

Asså den Cartier är sjukt snygg men inte riktigt min stil, tror jag kommer ångra mig med fyrkantig boett. Men den subben är ju ruggigt sexig. Sjukt clean fast ändå så mycket mer!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt!

Precis vad jag är ute efter, något med lite fräcka detaljer! Vad möter denna? 41,5? Tack
Yes, exakt 41mm nånting. Haft min sedan i vintras och är fortfarande riktigt. Snabbmikrojustering på armbandet, grym lume (mycket bättre än min Rolex 116000), håller tiden riktigt bra, funkar kanon på nato och läder eller kanvas-armand, osv..

Edit: har förresten också riktigt små handleder, mastern bärs bekvämt även på små handleder (Till skillnad från Planet Ocean-modellerna)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Yes, exakt 41mm nånting. Haft min sedan i vintras och är fortfarande riktigt. Snabbmikrojustering på armbandet, grym lume (mycket bättre än min Rolex 116000), håller tiden riktigt bra, funkar kanon på nato och läder eller kanvas-armand, osv..

Låter ju som den ultimata klockan för mig så nu får jag ta mig en riktig tankeställare. Testa och känna lite på de olika klockorna vore najs :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Exp 2 med svart tavla tycker jag du ska kika närmare på.

image.jpg

Jag har fastnat för den vita då jag har börjat föredra vita urtavlor (tycker det är fräscht) ;) men den svarta är inte så tokig heller, snyggt med vita lunepluppar emot det svarta. Annars är du nöjd med klockan? Hur känns den i storlek om man jämför med sub? Tänkte klämma på svärfars till helgen :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har fastnat för den vita då jag har börjat föredra vita urtavlor (tycker det är fräscht) ;) men den svarta är inte så tokig heller, snyggt med vita lunepluppar emot det svarta. Annars är du nöjd med klockan? Hur känns den i storlek om man jämför med sub? Tänkte klämma på svärfars till helgen :)

Jag har haft två vita förut som jag inte klickat 100 med. Tycker den känns större än min vintage tudorsub. Har SEL och en riktigt tight länk så den känns gedigen och stabil på armen, inget rassel.
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Gillade också Exp2 med det orangea men när ja fick testa den vart ja besviken. Den är grym på bild men inte alls något för mig. DOCK tycker jag den äldre referensen är mycket trevlig och hoppas tillhöra samlingen framöver.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Var väldigt inne på den nya Expy II med vit tavla, till jag fick testa den. Fick ingen wow-känsla. På bild är den dock underbar, gå på den vita.

Annars så säger mina subbar hej ;)
image.jpg

Riktigt fina klockor! Jag får göra som många andra säger här och testa den :) angående Speedmaster så har jag en jag behöver göra mig av med för att finansiera denna klockan ;)

Kanske en Breguet type XX? Är själv väldigt svag för Aeronavale Limited-versionen med svart vridring. Just limited-modellen ligger väl lite över budget begagnad men ett kul val som erbjuder kronograf och är 100-tät.

Bra tips men den är för lik speedmastern jag har som jag inte kom riktigt överens med... Men tack!

Om det blir någon så blir det äldre ref, skulle kunna tänka mig en som är strax efter 00!!
 

Oniel

Panerai
Vad säger du om en Sea-dweller? Vet inte vad den kan gå för begagnad men runt 40k borde du kunna få den för?
 
Topp