• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knappar på S&S UTC Skydiver

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Hej alla!

Denna frågan vänder sig främst till folk som har en SS skydiver, men alla är såklart välkommna att svara!

Konstaterat att den övre tryckknappen (Start/stop på chronometern) startar tidtagningen innan knappen är helt intryckt. Klockan säger "pip" och börjar ticka innan knappen säger "klick".

Vist, den piper till precis innan klicket, men det går att starta chronometern utan att klicka!

Någon annan här som upplever samma sak eller måste klockan in på service?

//
Filip
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inte upplevt detta på min. Den startar när knappen är intryckt distinkt. Givet att jag förstått dig rätt. :)

Språkpolisen i mig vill också korrigera dig lite...kronograf är den korrekta benämningen. Chronometer är något annat. ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Hmmm.. får kanske be nån återförsäljare kolla pådet då.. också upplevt att det samlas vatten i tidigare nämnda knapp. kanske ett samband? en packning som ligger fel och därmed trycker på fel ställe?

Haha, såklart. My bad... skyller på full dag på jobbet..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmmm.. får kanske be nån återförsäljare kolla pådet då.. också upplevt att det samlas vatten i tidigare nämnda knapp. kanske ett samband? en packning som ligger fel och därmed trycker på fel ställe?

Haha, såklart. My bad... skyller på full dag på jobbet..


Det låter ju som om det är någon sorts glapp i knappen. Testade min igen och den är omsagt distinkt och med full synk mellan pip och klick. :D
 
Hmmm.. får kanske be nån återförsäljare kolla pådet då.. också upplevt att det samlas vatten i tidigare nämnda knapp. kanske ett samband? en packning som ligger fel och därmed trycker på fel ställe?

Haha, såklart. My bad... skyller på full dag på jobbet..


Det låter ju onekligen som om något behöver justeras på pushern. Kontakta oss direkt eller en AD så tittar vi på det. :)
 

joh.jonsson

Panerai
provade min precis, 1a och 2a gången vart det som du beskrev, gick igång o pep till utan att det lät "klick" Men sen vart det ett distinkt "klick" för att starta, märkligt!o_O

Edit: stoppade och startade ett gäng gånger till, och det är lite olika om det mekaniska trycket måste appliceras eller inte. skumt
 
Topp