• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knasigt ”tickande”...!?

116334/5

Basic
Friends Of KS
Kära KS medlemmar, har nu haft min Omega AT Quartz inköpt från forumet ca en månad, och idag bevittnade jag en rätt så konstig händelse med den, jag såg nämnligen visarna gå såhär:

När jag kikade en minut senare tickade den på som vanligt och den håller tiden som den ska. Vad är problemet, eller är det ens något problem?:pompus::omega:

Kära KS medlemmar, har nu haft min Omega AT Quartz inköpt från forumet ca en månad, och idag bevittnade jag en rätt så konstig händelse med den, jag såg nämnligen visarna gå såhär:

När jag kikade en minut senare tickade den på som vanligt och den håller tiden som den ska. Vad är problemet, eller är det ens något problem?:pompus::omega:
Är det inte typ end of life indicator? Spånar, har inte stenkoll. Men batteribyte skulle det ev handla om.

Tack för snabba svar! Hade ej koll på detta överhuvudtaget. Hur länge till kan jag räkna med att den håller? Och vad säger experterna är mest värt, gå in någonstans och få batteribyte eller beställa själv då jag ändå har verktyg?

Tack för snabba svar! Hade ej koll på detta överhuvudtaget. Hur länge till kan jag räkna med att den håller? Och vad säger experterna är mest värt, gå in någonstans och få batteribyte eller beställa själv då jag ändå har verktyg?
Känner du dig 100% säker så kör själv. Annars säger jag lämna till AD.
Edit: tvåa på boll

Uris blir bäst, sätter du i fel batteri blir det bara krångel!
Det finns så många varianter på batterier så det är lätt att göra fel!

Den hade nyligen provtryckts redan tydligen men kanske är bättre att va på den säkra sidan ändå och göra tätservice samtidigt
Jag skulle gå till urmakare. Den är säkert tät när om du öppnat och skiftat batteri själv. Men säker kan du inte vara.
Dessutom kommer du förmodligen (no offence...) inte att tänka på att inte röra polerna på batteriet med fingrarna eller kanske innanmätet i klockan själv. Bättre att låta uris göra det på rätt sätt. Som sagt, no offence.
Det kostar inte mycket att låta få det utfört.

Tillbaka
Topp