• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Knivar, Emerson, Spyderco, Custom

meo_swe

Audemars
Pris
500
Returpolicy
Om varan ej är som aviserat
Bilder Skickat
  1. Ja
Hallå!
Jag har alldeles för många knivar hemma, så jag tänkte sälja av dem. Samtliga knivar är använda, och ganska hårt använda, men har mycket liv kvar i sig.
Och man ÄR ju coolare om man har en välanvänd kniv. :)

Först ut är en Emerson Commander. 500:- SÅLD
Emerson är typ Taktiska knivarnas Rolex. Överprisat, hållbart, häftigt och orginalet.
Ernest Emerson är en av skaparna av den "taktiska kniven", och Emerson har även gjort den enda kniven som är godkänd för NASAS Rymdfart (nördfakta).
Commandern är en av de första modellerna som Emerson gjorde, då på uppdrag av NEVJY SÄLS! Helfestligt! Har även deras "Wave" funktion, som ser ut som en kapsylöppnare, men är till för att öppna kniven snabbt ur en ficka. (funkar även som kapsylöppnare)
Denna är den första Emersonen jag köpte, och är i ärligt bruksskick. Använd till bland annat skära pentylstubin, gnista eldstål och hugganer träd!
kan behöva brynas lite.
IMG_5626.jpg
IMG_5627.jpg


Härnäst har vi en Emerson CQC-13 600:- SÅLD
Tumplattan är tappad i Afghanistan och är väldigt väl använd. Är i gott skick, (tänk typ Sub som använts av en yrkesdykare).
Använd till typ allt förutom att ta Talibaner av daga.
IMG_5621.jpg
IMG_5622.jpg
IMG_5623.jpg
IMG_5624.jpg
IMG_5625.jpg


Spyderco paramilitary 2 700:- SÅLD

Köpt av Legenden Nexus på forumet. har ingen aning om varför jag köpte den egentligen, och den har enbart använts för att skära upp kartonger på Elgigantens lager. S30v-stål. bra skit.
IMG_5632.jpg
IMG_5631.jpg


Sist men inte minst,
Custom av Roger Fält. 1000:- SÅLD
Customkniv tillverkad av Roger Fält. Vann något typ av pris i tyskland.
Använd minst av alla dessa, främst då den är lite för stor för att sitta smidigt när man knektar runt, skulle sitta perfekt i ett par lundhagsbrallor när man grillar korv med Barn eller övriga.
IMG_5628.jpg
IMG_5629.jpg
IMG_5630.jpg


Knivarna finns att se i Södra sthlm alt skickas mot fraktkostnad. Är du inte nöjd över skicket trots att det är luddigt beskrivet gör vi såklart en retur.
Låter bilderna tala för det mesta. Tar även whisky/klockor/peugeot 605 i inbyte
 
Senast ändrad:
Topp