• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Nero13

Panerai
Uppgradering utav min gamla trotjänare!
E1E164D1-66B5-44C7-8CD7-70219A0B2766.jpeg

C299D85E-5C48-48FE-83F7-A005E1FFB1EC.jpeg

3D1027D5-0728-4880-97ED-E275CEEBE1A4.jpeg

C1F3BCBF-A7D2-409F-81DF-7437BE8BBC7F.jpeg

Nästa blir att byta skalorna till något lite roligare men det får vänta tills något kul dyker upp.
 
Slipsten eller dylikt för att få till skärpan på fällknivar och nån mindre fastbladare. Vad ska man ha?
Har bara Biltemas verktygsbryne i garaget nu, och det känns lite sådär...
 

Rulle

Audemars
Då är du nöjd nu ? Är det två svarta och en grön
haha ja det stämmer!
vettufan vf jag beställde två svarta för nu i efterhand men tänkte modda en av dom med nån cool scale!

måate säga att dom känns jävligt stabila även om en hel del klagar på att dom är för dåligt byggda å svaga.

dock måste jag öva på öppningen rätt mycket mer:hilarious:

är långt ifrån det klippet där dom öppnar å stänger den svarta i 10 timmar som bladehq lagt upp
 

zerkzez

Omega
haha ja det stämmer!
vettufan vf jag beställde två svarta för nu i efterhand men tänkte modda en av dom med nån cool scale!

måate säga att dom känns jävligt stabila även om en hel del klagar på att dom är för dåligt byggda å svaga.

dock måste jag öva på öppningen rätt mycket mer:hilarious:

är långt ifrån det klippet där dom öppnar å stänger den svarta i 10 timmar som bladehq lagt upp
Du får skruva lite på dom om du moddar en av dom svarta så kan du få en slant för dom gamla sidorna
Dom är bra byggda tycker jag Dom är inte gjorda för att hugga ved eller kapa telefonstolpar som några tycks tro
 

Rulle

Audemars
är man sugen på en benchmade bugout i svart så rekomenderar jag sidan http://www.baterky-noze.sk

dock är sidan på slovenska men använd google chrome så översätts sidan.
1500 för en svart bugout är nog billigast i europa och frakten (dpd) är gratis.
beställde i onsdagsnatt och fick paketet idag!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Funderat lite på den där fast med svarta plasthandtaget, känner du dig nöjd med den? Bryter inte mot knivlagen och väger inget men känns den för fjuttig? Tänker den är bra att ha med på resor när man behöver tälja en grillpinne, skära lime till groggen osv.
Jag har den alltid i myntfickan på byxorna. Öppna paket, skära av snören, dela ett äpple på lunchen i parken, skära till en vass nagel osv. Jag tycker den är kanon bra som edc i stan. Bladet är dessutom i en bra tjocklek för sin storlek. Jag har en Fällkniven LTC som jag bar tidigare, men det bladet är alldeles för tjockt för storleken tycker jag. Knivlagen har jag inte jätte koll på, man får alltid använda sitt Goda omdöme ;)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har den alltid i myntfickan på byxorna. Öppna paket, skära av snören, dela ett äpple på lunchen i parken, skära till en vass nagel osv. Jag tycker den är kanon bra som edc i stan. Bladet är dessutom i en bra tjocklek för sin storlek. Jag har en Fällkniven LTC som jag bar tidigare, men det bladet är alldeles för tjockt för storleken tycker jag. Knivlagen har jag inte jätte koll på, man får alltid använda sitt Goda omdöme ;)
Den har kommit till användning hör jag :) kul! Har sneglat på Eka som billigare alternativ men skulle vara kul att prova en Fällkniven. Har också sneglat på WM1 då den kanske passar lite bättre om man även ska ut i skogen men då finns ju inte fällknivsfunktionen. Ltc verkar schysst för pengen, är utförsäljning på den modellen nu men tycker inte den är lika vacker tyvärr :)
 
Topp