• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Nakirin är en Shiro Kamo Black Dragon och kockkniven är från vietnamesiska Dao Vua. Riktigt nöjd med båda. :)

Trevligt! Jag har en Shiro Kami Sujihiki ur Migakiserien, och jag har ägt andra av hans förr. Riktigt bra grejor även om det jag har provat har varit lite väl tunt för min nuvarande smak. Föredrar lite mer "arbetshäst" just nu. Men sånt går ju i vågor. Vana och smak. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt! Jag har en Shiro Kami Sujihiki ur Migakiserien, och jag har ägt andra av hans förr. Riktigt bra grejor även om det jag har provat har varit lite väl tunt för min nuvarande smak. Föredrar lite mer "arbetshäst" just nu. Men sånt går ju i vågor. Vana och smak. :)
Jag gillar att den är tunn och Dao Vuan är ännu tunnare! :p Jäkligt trevligt stål är det hur som helst. :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Traderafynd
9AB8A690-9EA9-4E72-A6AE-8CE6DDE4A254.jpeg


Om det finns någon läderman / slidman som är villig att tillverka en läderslida , hojta till
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Rensade lite i knivlådan i köket idag och kunde konstatera att jag sannolikt har ett problem. 2/3-delar är dessutom "projekt" som jag köpt på mig på loppis för jag tänker att de kan bli coola när man gjort dem iordning. Hittills har jag väl fixat 10-15st men de andra... :rolleyes: Är så sjukt bra kvalitet på många gamla knivar och de kostar i snitt typ 20 spänn. :confused:
PSX_20191020_131438.jpg

PSX_20191020_131523.jpg

PSX_20191020_131558.jpg

PSX_20191020_131654.jpg


Hittade den här också som jag glömt att jag köpt. Vass som ett rakblad och kul med klockreklamen. Behöver kanske lite kärlek men funkar som den är. :)
PSX_20191020_131415.jpg

PSX_20191020_131344.jpg

Om du ledsnar på nåt av projekten från Eskilstuna så hojta gärna.
 

snajgel

Panerai
Ute efter ett smidigt sätt att slipa knivar, känner dock inte att jag vill använda japanska vattenstenar ännu.
Har kollat lite på Lanksy någon som har erfarenhet av den?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena Knivtokar!
Håller på att bygga upp en webbshop med trevlig personlig utrustning man bär på sin person, tänk knivar, multiverktyg, klockor, ficklampor, pennor - ja, edc-grejer helt enkelt. http://geared.se/ (typ tom just nu, jobbar på sortimentet)

Håller just nu på med just knivsortimentet. Casström, SpyderCo, Ruike, Victorinox och Benchmade är varumärken jag för tillfället har tillgång till.

Jag tänkte fråga er vilka modeller ni gärna ser i en välsorterad webbshop? :)

Vilka modeller från dessa märken är "måsten" för er?

Tar gärna emot förslag.

Kommer lite giveaways och sådant för klocksnack senare när jag är igång :)
 
Senast ändrad:

Lutte

Cartier
2-Faktor
Tjena Knivtokar!
Håller på att bygga upp en webbshop med trevlig personlig utrustning man bär på sin person, tänk knivar, multiverktyg, klockor, ficklampor, pennor - ja, edc-grejer helt enkelt. http://geared.se/ (typ tom just nu, jobbar på sortimentet)

Håller just nu på med just knivsortimentet. Casström, SpyderCo, Ruike, Victorinox och Benchmade är varumärken jag för tillfället har tillgång till.

Jag tänkte fråga er vilka modeller ni gärna ser i en välsorterad webbshop? :)

Vilka modeller från dessa märken är "måsten" för er?

Tar gärna emot förslag.

Kommer lite giveaways och sådant för klocksnack senare när jag är igång :)

Innan du gör nåt annat så fixa SSL på hemsidan!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tjena Knivtokar!
Håller på att bygga upp en webbshop med trevlig personlig utrustning man bär på sin person, tänk knivar, multiverktyg, klockor, ficklampor, pennor - ja, edc-grejer helt enkelt. http://geared.se/ (typ tom just nu, jobbar på sortimentet)

Håller just nu på med just knivsortimentet. Casström, SpyderCo, Ruike, Victorinox och Benchmade är varumärken jag för tillfället har tillgång till.

Jag tänkte fråga er vilka modeller ni gärna ser i en välsorterad webbshop? :)

Vilka modeller från dessa märken är "måsten" för er?

Tar gärna emot förslag.

Kommer lite giveaways och sådant för klocksnack senare när jag är igång :)
Spyderco och Benchmande är ju riktigt nice, själv skulle jag gärna se ngt "gentleman's folder" aktigt oxå, som t.ex. Laguiole.
 
Tjena Knivtokar!
Håller på att bygga upp en webbshop med trevlig personlig utrustning man bär på sin person, tänk knivar, multiverktyg, klockor, ficklampor, pennor - ja, edc-grejer helt enkelt. http://geared.se/ (typ tom just nu, jobbar på sortimentet)
Håller just nu på med just knivsortimentet. Casström, SpyderCo, Ruike, Victorinox och Benchmade är varumärken jag för tillfället har tillgång till.
Jag tänkte fråga er vilka modeller ni gärna ser i en välsorterad webbshop? :)
Vilka modeller från dessa märken är "måsten" för er?
Tar gärna emot förslag.
Kommer lite giveaways och sådant för klocksnack senare när jag är igång :)

Victorinox Forester är alltid med i skogen. Spyderco Salt skulle jag vilja ha som dykkniv istället för alla slöa fanskap som dykutrustningstillverkarna säljer.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag själv ur ute och härjar i skog och bland fiskevatten använder jag inget speciellt kul att visa upp. Morakniv och victorinox typ. Men jag tänkte visa två av mina andra, lite roligare knivar.

Den ena är en Karesuandokniv från 90-talet som behöver lite kärlek.
P1140027.JPG
P1140028.JPG


Den andra är en unik 3D-metall printad kniv från Ängelholm. Innanför skaftet ser man en räv och en hare. Kniven i sig är väl inte tänkt att användas så mycket utan visar mer på vad man kan göra för roliga grejer genom att 3D printa i metall.
P1140029.JPG
P1140030.JPG
P1140031.JPG
P1140032.JPG
P1140033.JPG
P1140034.JPG
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Rensade lite i knivlådan i köket idag och kunde konstatera att jag sannolikt har ett problem. 2/3-delar är dessutom "projekt" som jag köpt på mig på loppis för jag tänker att de kan bli coola när man gjort dem iordning. Hittills har jag väl fixat 10-15st men de andra... :rolleyes: Är så sjukt bra kvalitet på många gamla knivar och de kostar i snitt typ 20 spänn. :confused:
PSX_20191020_131438.jpg

PSX_20191020_131523.jpg

PSX_20191020_131558.jpg

PSX_20191020_131654.jpg


Hittade den här också som jag glömt att jag köpt. Vass som ett rakblad och kul med klockreklamen. Behöver kanske lite kärlek men funkar som den är. :)
PSX_20191020_131415.jpg

PSX_20191020_131344.jpg
WTF....:wideyed:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena Knivtokar!
Håller på att bygga upp en webbshop med trevlig personlig utrustning man bär på sin person, tänk knivar, multiverktyg, klockor, ficklampor, pennor - ja, edc-grejer helt enkelt. http://geared.se/ (typ tom just nu, jobbar på sortimentet)

Håller just nu på med just knivsortimentet. Casström, SpyderCo, Ruike, Victorinox och Benchmade är varumärken jag för tillfället har tillgång till.

Jag tänkte fråga er vilka modeller ni gärna ser i en välsorterad webbshop? :)

Vilka modeller från dessa märken är "måsten" för er?

Tar gärna emot förslag.

Kommer lite giveaways och sådant för klocksnack senare när jag är igång :)
Nu finns det lite Spyderco på hemsidan :)
https://www.geared.se/sv/spyderco.html

Spyderco Salt bl.a @Model_Citizen ;)
https://www.geared.se/sv/knivar/spyderco-dragonfly-2-salt-yellow.html
 
Senast ändrad:
Topp