• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kobra kai, paneristi, resten då?

Sgte

Omega
Kobra kai, avdelningen för asiatiska klockor. Paneristi för panerai. Borde vi inte ha fler sektioner än så? Swiss corner? Russkie chasi? Affordables? Micro brand?
Eller har jag missat nåt? Är det i diskussioner vi pratar om dessa?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det kanske funkar på internationella forum som WUS som har hundratusentals om inte miljontals medlemmar men den svenska klockscenen är alldeles för liten för att ha ett så pass splittrat forum. Det skulle eventuellt kunna tillkomma någon enstaka forumdel och jag förstår inte riktigt varför Panerai har en egen avdelning men att ha unika avdelningar för varenda märke, region osv. skulle nog bara vara väldigt spretigt, förvirrande och leda till låg aktivitet.

De allra flesta populära märken har ändå egna trådar och det finns t.ex. en väldigt stor tråd om just ryska klockor och även mikromärken om du är intresserad av det. :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
En egen avdelning för trådar om Rolex också kanske? Finns ju en hel radda trådar om nyss nämnda, kopplat till dess olika modeller osv :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Så vi måste ha en moderator som går igång på Panerai...
Känns ändå lite skevt, litet land eller inte.

Går ju att läsa en del i respektive forumsdel också om man är genuint intresserad av varför det ligger till som det gör. Paneraidelen av forumet är, som jag förstått det, Paneristi Swedens ”officiella” forum. Tycker det är kul att de valde att stanna här på KS så även vi oinvigda får ta del av kunskapen, trådarna och de läckra bilderna.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det fungerar väl alldeles utmärkt som det är nu med diskussionsdelen. Finns det för många avdelningar så kommer folk bara gå in i de avdelningar de gillar mest, och således gå miste om mycket kul man kanske inte hade klickat på annars här i vanliga diskussionsavdelningen. Jag går iallafall in i random trådar i diskussion och läser ibland utan att det är något som egentligen tilltalar mig vid rubriken. Men jag går tex aldrig in i kobraK.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kobra kai, avdelningen för asiatiska klockor. Paneristi för panerai. Borde vi inte ha fler sektioner än så? Swiss corner? Russkie chasi? Affordables? Micro brand?
Eller har jag missat nåt? Är det i diskussioner vi pratar om dessa?
Skönt med folk som inte bara anpassar sig utan tänker fritt. Åsiktskorridorer leder till spetskompetens. Breda forum som tar upp allt leder till allmänbildning. Vad vill vi ha?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Svårt att se nyttan med olika avdelningar för enskilda märken/länder. Tänk vad mycket mindre inspiration man skulle få för märken som man inte redan är intresserad av.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Jag är skeptisk. Jag förstår inte varför asiatiska klockor har en egen avdelning heller. (Med ett konstigt namn dessutom.)
Separata avdelningar är bra när det är såna man inte är intresserad av. Är man intresserad så är det bara irriterande att behöva hoppa runt i flera avdelningar.

Enda problemet med en stor avdelning, som Diskussion, är att det kan vara så mycket trafik att det blir oöverskådligt och att trådar "drunknar" där. Ibland kan en fortfarande aktuell tråd halka ner till sidan 3 på en dag...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag är skeptisk. Jag förstår inte varför asiatiska klockor har en egen avdelning heller. (Med ett konstigt namn dessutom.)
Separata avdelningar är bra när det är såna man inte är intresserad av. Är man intresserad så är det bara irriterande att behöva hoppa runt i flera avdelningar.

Enda problemet med en stor avdelning, som Diskussion, är att det kan vara så mycket trafik att det blir oöverskådligt och att trådar "drunknar" där. Ibland kan en fortfarande aktuell tråd halka ner till sidan 3 på en dag...
Lägga bevakning på de trådar du tycker är intressanta kanske? Så gör jag. Och när man gått igenom sina notiser slösurfar jag runt i övriga trådar och forumsdelar
 
Topp