• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kolla hur jefla bra ring Tudor har >>>€€

Chuck

Patek
2-Faktor
För att göra en kort historia lång:
Lite ingrepps bilder först
image.jpeg


image.jpeg


image.jpg



Nu till ringens uppbyggnad, kolla noga så ser ni att det är tänder som sitter ihopa för att skapa klicken, alla ser likadana ut.
image.jpg



Titta på nästa bild där ser ni att en av tänderna inte går ihopa, utan är oberoende av sin kompis. Nästan fyrkantig (mitten) Precis där stannar vridningen extra mycket vilket förhindrar oavsiktlig förflyttan av ringen. Detta ska alltså ske klockan 12 på vridningen. Genialt!
image.jpg



nedan ser ni tanden i mitten

image.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns ju spontant inte som en bra lösning i det långa loppet, men visst, så kan man ju också göra. Jobbigt om man behöver byta ring när grejerna slits, då byter jag hellre en friktionsbricka eller friktionssprint, lite billigare. :)
 

mega

Rolex
Tycker det är hur fränt som helst. Sitter samma på Pelagos. Kanske på alla tudor med vridring.
Din kanske blev en keeper med tanke på att andrahandsvärdet följde med fjädern i avloppet :depressed::dead::wtf: :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Haha

Som tur är så hittade jag fjädern i vattenpungen bland hår och tandkräm :p Vattenläckan får jag ta imorgon :drowning:

Har redan hittat rött aftermarket på eBay, räkna med franken nästa månad :hilarious:
 
Topp