• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kolla vilken JÄVLA dam-Omega!

Strindberg

Patek
2-Faktor
Här på vintage råder ju anarki vad gäller trådstarter, så kolla, jag vill bara vissa denna lovely Omega från Türler (var det @Rozzy som skrev något om dem?). 18K, brillor och perfekt skick.
Tänk om man vore kvinna...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Damur kan vara härligt flippade! Ingen guldlänk va? Hoppas folk får upp ögonen för dessa.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kool! Hade varit kul att se verket på en så liten klocka. Riktig tantklocka men kanske fungerar till galklädsel på en ung femenin tjej?
Türler är ju en stor exklusiv återförsäljare i Zürich (likt Tiffanys etc).
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Rätt ball faktiskt! Kan tänka mig att detta varit riktigt premium för länge sedan. Vet du ungefärligt årtal?
 

MariaE

Panerai
Jepps! Skulle -på allvar- säga att det är nördigare att hänga här i kuddrummet än att rabla Rolexreferenser.
Jag får väl ta och studsa in bland kuddarna igen och se vad ni har för er här inne. Kikar lite på ett litet damur men det är en djungel där ute så kul när något dyker upp här inne.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag får väl ta och studsa in bland kuddarna igen och se vad ni har för er här inne. Kikar lite på ett litet damur men det är en djungel där ute så kul när något dyker upp här inne.
Du är lyckligt lottad, möjligheterna är oändliga. Bara att bestämma metall, tidsålder, boettform och bandmaterial. Vänta inte för länge bara, de blir inte billigare än de är idag.
 

MariaE

Panerai
Jag såg en rektangulär Rolex på länk som var riktigt fin. Minns inte vem på forumet som också suktade efter den men den har varit lite av en målbild. Jag gillar länk bäst men har sett en och annan tjusig på band. Svårt bara att hitta rätt eftersom jag egentligen inte är en småklockebärare. Men det här forumet sätter griller i huvudet på en.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag såg en rektangulär Rolex på länk som var riktigt fin. Minns inte vem på forumet som också suktade efter den men den har varit lite av en målbild. Jag gillar länk bäst men har sett en och annan tjusig på band. Svårt bara att hitta rätt eftersom jag egentligen inte är en småklockebärare. Men det här forumet sätter griller i huvudet på en.
Rolex har inte varit stora på cocktailur då deras verk varit stora så vet inte riktigt vad du syftar på. Om det nu inte var ett herrur, typ prince. Gulguld som lockar?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Google hittade bilden och bilden kom från klocksnack (såklart). Såg inte exakt ut som jag mindes men gillar denna skarpt.
2.jpg
Inget på den klockan säger Rolex rent formmässigt så du kan säkert hitta andra liknande ur från andra tillverkare om det önskas. Det var vanligt att dessa små boetter tillverkades av juvelerarna och inte urtillverkarna själva. Sök på ebay och begränsa sökningen till damur och 20-30-talet så bör du hitta en del.
 

MariaE

Panerai
Inget på den klockan säger Rolex rent formmässigt så du kan säkert hitta andra liknande ur från andra tillverkare om det önskas. Det var vanligt att dessa små boetter tillverkades av juvelerarna och inte urtillverkarna själva. Sök på ebay och begränsa sökningen till damur och 20-30-talet så bör du hitta en del.
Jag har hittat en del men utan snygg länk. Tittar nog lite för sällan men ska försöka skärpa till mig. Det är absolut inget krav på att det ska vara Rolex.
Sökamdet är halva nöjet säger de vise.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har hittat en del men utan snygg länk. Tittar nog lite för sällan men ska försöka skärpa till mig. Det är absolut inget krav på att det ska vara Rolex.
Sökamdet är halva nöjet säger de vise.
Precis, de är ofta utan länk och där ligger den riktiga utmaningen. Länken på bilden behöver inte vara original heller.
 

MariaE

Panerai
Precis, de är ofta utan länk och där ligger den riktiga utmaningen. Länken på bilden behöver inte vara original heller.
Jag får ta och vända upp och ner på alla herrar här inne. Då ramlar säkert en och annan godbit ut ur fickorna.
Det är lite skralt med information på internätet om tidiga damur men jag försöker läsa lite här och där och lära mig mer. Det är helt okänd mark för mig så det är kul att söka.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag får ta och vända upp och ner på alla herrar här inne. Då ramlar säkert en och annan godbit ut ur fickorna.
Det är lite skralt med information på internätet om tidiga damur men jag försöker läsa lite här och där och lära mig mer. Det är helt okänd mark för mig så det är kul att söka.
Det finns ju en del roligt på Tradera :)
 
Topp