• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kollega med fake-Rolex – vad gör ni?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den mest kända är denna! De har tom förfalskat loggan. Ligger i Guadong.
rolex-factory.jpg
Du glömde smajlis när det handlar om ironi! :)
 

DrDre

Patek
Det ställs en del kuggfrågor på forumet. Det enda korrekta svaret på TS fråga: "vad gör ni?" är självklart INGENTING! Att konfrontera en ytligt bekant på en konferens känns en aning tonårsaktigt.

Ja, alltså försök se scenariot framför dig på ett möte. Du sitter där och helt plötsligt börjar någon med hög röst härja inför alla deltagare "Han bär en fake-rolex!!!" (alternativt "en fake la coste", "en fake plånbok från LV") och sedan fortsätter tokstollen sitt brandtal med att påtala hur förkastligt detta är. Man skulle ju tro att man helt plötsligt blivit förflyttade till en ovanligt skruvand episod av "The Office".
 

Nexus

Panerai
Jag har själv råkat ut för den här sortens situationer i arbetslivet ett flertal gånger.
Beroende på vilken plats i näringskedjan motparten har så har jag tre standardsvar :
1. (För folk över mig) "Det var som fan, den ser ju nästan äkta ut osv... Du har inte funderat på att köpa en schysst Certina eller något istället?

2. (För folk på samma nivå eller under mig)" En fake? Se mig aldrig mer i ögonen! Om jag var din far skulle jag gråta av skam varje gång jag tänkte på dig. "

3. (För leverantörer och andra där jag har makten) " Jaha, en fake? Det känns ju lagom seriöst... Du har inte funderat på att spara ihop till The Real Deal och därmed uppnå NÅGON som helst form av mänskligt värde i mina ögon? Bara en fråga helt enkelt..."
 

richard1991

Cartier
Ta kollegans kort, skapa sedan ett mailkonto som inte kan spåras tillbaka till dig och maila vederbörande lite information om fakeklockor (eller en länk till denna tråd).

Då framstår du inte som en dryg jävel samtidigt som kollegan fått en diskret knäpp på näsan.

Förhoppningsvis har kollegan skrotat klockan nästa gång du stöter på honom.
 

DrDre

Patek
Ta kollegans kort, skapa sedan ett mailkonto som inte kan spåras tillbaka till dig och maila vederbörande lite information om fakeklockor (eller en länk till denna tråd).

Det är ju en bra ide, men jag tycker nog att om man ska ge sig in på det "anonyma stalkerspåret" så kan man dra på lite mer så att verkligen uppnår effekt.

Varför inte skicka anonyma hotfulla brev med bokstäver urklippta från tidningar? Eller kanske skaffa en mörkerkikare så kan att man smyga omkring runt hans hus på nätterna och sedan ringa (från en för ändamålet inköpt kontanttelefon) och väsa med hotfull ton "jag ser att du har en rolexkopia på dig fortfarande". Skulle inte det heller funka så kan man ju ta till gamla klassiker från filmens värld och tex bryta sig in i hans hus och lägga ett hästhuvud (med en rolexklocka i munnen) i hans säng.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag har själv råkat ut för den här sortens situationer i arbetslivet ett flertal gånger.
Beroende på vilken plats i näringskedjan motparten har så har jag tre standardsvar :
1. (För folk över mig) "Det var som fan, den ser ju nästan äkta ut osv... Du har inte funderat på att köpa en schysst Certina eller något istället?

2. (För folk på samma nivå eller under mig)" En fake? Se mig aldrig mer i ögonen! Om jag var din far skulle jag gråta av skam varje gång jag tänkte på dig. "

3. (För leverantörer och andra där jag har makten) " Jaha, en fake? Det känns ju lagom seriöst... Du har inte funderat på att spara ihop till The Real Deal och därmed uppnå NÅGON som helst form av mänskligt värde i mina ögon? Bara en fråga helt enkelt..."

"Över/under, om jag var din far..."

Snälla....
 

Nexus

Panerai
Bara för att förtydliga : Mitt tidigare inlägg var inte fullständigt seriöst skrivet... Om sanningen ska fram så brukar jag (har hänt ungefär fyra gånger att jag träffat på fejkdinkor) försöka få bäraren att kolla närmare på Certina eller Tissot som är ett väldigt bra val om man vill ha en schysst klocka utan att betala premium. Har faktiskt varit uppskattat av mottagarna.
 

Jodokast

Breitling
Ignorerar helt, hans/hennes val att bära "fejk". Fyller säkert någon funktion för vederbörande annars skulle de ju inte ha den på sig.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Funderar mer och mer på vad som får folk att vilja ha på sig en fejkrolex, eller för den delen en fejkpatek eller något annat. Ska erkänna att jag själv i tidernas begynnelse (1990 eller så, jag var 19, det är i alla fall min ursäkt) köpte en fejkad submariner i Bangkok för 100 spänn och tyckte den var kul att ha på mig. Som sagt, jag var ett barn... Men varför väljer en medelålders man att springa omkring med en dylik på armen? Känns som att det finns två alternativ, antingen försöker man inbilla folk att den är äkta och att man därmed är en rik och cool typ. Eller också räknar man med att alla ser att den är fejk men tycker det är kul. Inget av det känns ju okej när man skaffat sig det minsta klockintresse.
 

Yo-han

Troll probationary
Hade det varit en fake-omega hade du dock fått carte blanche att slå hen gul och blå och härja loss, man sätter inte baby in a corner och man kopierar inte dressman :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Förakta personen i smyg......skicka onda blickar bakom dennes rygg......fnys och förakta......nynna tyst vid passage.....etterblära etterblära tvi tvi tvi.....svanka....ta spjärna.....skjut ifrån och rundkikka hädaren i torso......fly sedan för livet....
 

Carolin

Cartier
Förakta personen i smyg......skicka onda blickar bakom dennes rygg......fnys och förakta......nynna tyst vid passage.....etterblära etterblära tvi tvi tvi.....svanka....ta spjärna.....skjut ifrån och rundkikka hädaren i torso......fly sedan för livet....
Hur stört och kul var inte det där Davvan. :happyhappy:
 

Sond

Patek
Det här var ju den roligaste tråden på länge..:). Lätt att låta fantasin flöda. Antingen på vad TS borde gjort. Typ köpa en docka och sätta nålar i den till fria fantasier om vad man själv skulle göra, typ rakryggat ställa sig upp och med hög och lite skakig röst säga, du, du, du din fejkbärande statusmes... Allt medan man sträcker på armen så att ens äkta Omega SMP syns tydligt..:cigar:.

Fejk är inget att försvara. Så icke heller dåligt uppförande.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Förakta personen i smyg......skicka onda blickar bakom dennes rygg......fnys och förakta......nynna tyst vid passage.....etterblära etterblära tvi tvi tvi.....svanka....ta spjärna.....skjut ifrån och rundkikka hädaren i torso......fly sedan för livet....


Inte säker på att jag begriper, men jag gillar...
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Det här var ju den roligaste tråden på länge..:). Lätt att låta fantasin flöda. Antingen på vad TS borde gjort. Typ köpa en docka och sätta nålar i den till fria fantasier om vad man själv skulle göra, typ rakryggat ställa sig upp och med hög och lite skakig röst säga, du, du, du din fejkbärande statusmes... Allt medan man sträcker på armen så att ens äkta Omega SMP syns tydligt..:cigar:.

Fejk är inget att försvara. Så icke heller dåligt uppförande.


Tror möjligen att jag begriper, och blir imponerad av dramatiken i det förslaget, strålande. ;)
 
Topp