• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kom över en ovanlig Omega Seamaster Aqua Terra " Bahamas " Hjälp

KenKun

Patek
2-Faktor
Brukar du inte flippa alla klockor som är eller under 40mm, på grund av att de är för "små" för dina handleder? Det står i alla fall så i dina säljannonser. Time will tell... ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fin klocka, gillar färgen på index och visare. Är det blånerat?
Vet dock inte riktigt vilken typ av historik eller info du tänker dig, det är ju inte direkt en vintageklocka när den är från 2008?
Bahamas, heter modellen så eller hittade du på det själv? :)
 

Johe

Omega
Jag har samma (39,2 mm) fast på alligatorrem. Köpte en original NOS rem förra året då originalremmen hade sett bättre dagar. Passade också på att serva den för något år sedan. Haft den i fem år men aldrig tänkt att den skulle vara ovanlig, i Sverige är väl första generationen AT ganska ovanlig över lag. Inte hört namnet Bahamas heller... Tror min klocka är från-05 ursprungligen om jag inte minns fel.

14442805311511251126152.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vit med blå visare/index tycker jag att jag ser titt som tätt på k&s, är det just 39mm som gör den ovanlig?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kikade på en sådan i Danmark för något år sedan, var riktigt nära på att slå till. Var pga att den var mindre än 42mm i storleken som det inte blev något köp. Men den är riktigt snygg! Grattis :)
 

F-L-P

Panerai
Var sugen på den där förut, riktigt fin, men inte särkillt ovanlig om jag minns rätt, såg den inne hos flertalet AD. Hörde aldrig talas om "Bahamas" google verkar inte heller ge så mycket stöd till det (denna sida är typ den enda som man hittar). Är väl mer att det finns ganska många AT-kombinationer så blir inte så många av varje sort.

Så en riktigt fin klocka jag skulle välja framför exp II, fast du drar ALLDELES för stora växlar på att den skulle unik på något sett.
 
Topp