• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kommande trend/prisrally?

Hej, någon som kan gissa nästa pris uppgång på klockmärken? Vi kan utelämna Rolex, Patek och AP. Är mer intresserad av andra märken som Omega, Breitling, IWC, Tudor, Carter, Hublot, Jage etc..

Vad är nästa trend tror ni?

Jag har hört att DW 40mm blir discontinued. Investeringsläge?
En vän jobbar för DW menade att det bara är vissa varianter av 40mm som ska utgå. Vet inte om det är specifika tavlor och/eller band som gäller? Det mest troliga är att priserna på dessa kan stiga, men jag vet inte om det kan gälla alla 40mm. Tror att det kräver att man läser på en del innan man slår till.

En vän jobbar för DW menade att det bara är vissa varianter av 40mm som ska utgå. Vet inte om det är specifika tavlor och/eller band som gäller? Det mest troliga är att priserna på dessa kan stiga, men jag vet inte om det kan gälla alla 40mm. Tror att det kräver att man läser på en del innan man slår till.
Eller så inhandlar man en av varje ’JUST TO BE SAFE’. Kommer jag göra iaf.

:D

Jag tror faktiskt vissa Grand Seiko-modeller. Uppfattar att varumärket är på uppgång och börjar attrahera grupper utanför de vanliga entusiasterna. Exponeringen genom ex HODINKEE tror jag ger bra utdelning.

Guldur tror jag kommer klara sig bättre än snittet närmaste åren. Vintage har en del guldkorn. Tropic A384 tror jag kommer gå bra (ja jag är biased där).

Sedan tror jag inte att allt kommer fortsätta stiga till himlen då jag tycker väldigt mkt har blivit för dyrt för fort, så mina gissningat är relativa övrigt...

Tror det är bra att köpa upp Alla skx. De kommer sluta tillverkas....igen....

alla klockor kommer fortsätta gå upp men framförallt skx modellerna.

Jepp! Snart kan en bli rätt ensam med dem, de 1 miljard som tillverkas innan (och de lika stora lagren) vet få vart de är om några år!

Skulle säga att idag är många mikrodykare från kända märken bättre än skx på nästan alla punkter. Både i finish, verk och kvalitetskontroll. 7548 däremot de kan nog gå upp i sinom tid än mer :pompus:

(förstår din post var något ironisk btw)

Tråkigt med en generell bild av priser som bara ökar... med fallande eller stilla prisbild vore det ju lättare att kunna testa mer.
Men vågar tro att Grand Seiko är ett märke på uppgång iom att de nu går under egen fana och börjat satsa på USA med all den exponering det innebär.

Trenden är SMP/Speedy/PO, 2020 blir ATH för Omega.
SMP och Speedy är nog döfött, Omega verkar satsa mycket på dem för tillfället. Jag hade satsat pengarna på en PO, helst med en helguld med brilljanter. Med det sagt kan även en klassiskt fungera. Vit klocka urtavla är en klassiker och med lite bling på bezeln är den överlägsen alla dykare då diamanter är överlägset på havsdjup pga den begränsande mängden ljus. Hade jag gissat något på att en enskild referens går upp i pris är det denna: https://www.omegawatches.com/watch-...ial-master-chronometer-39-5-mm-21558402005001

SMP och Speedy är nog döfött, Omega verkar satsa mycket på dem för tillfället. Jag hade satsat pengarna på en PO, helst med en helguld med brilljanter. Med det sagt kan även en klassiskt fungera. Vit klocka urtavla är en klassiker och med lite bling på bezeln är den överlägsen alla dykare då diamanter är överlägset på havsdjup pga den begränsande mängden ljus. Hade jag gissat något på att en enskild referens går upp i pris är det denna: https://www.omegawatches.com/watch-...ial-master-chronometer-39-5-mm-21558402005001
Vilken ärkefet jävla PO. Hade jag alldeles för mycket pengar hade jag lätt köpt en.

Tillbaka
Topp