• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kompass Stockholm Watches?

Ser ut som en dyrare variant av Daniel Wellington?

Kompass
15230819-origpic-305777.jpg_0_0_100_100_400_400_85.jpg


Daniel Wellington
14495865-origpic-5378a3.png


Jag skulle mycket hellre ta en DW, dom försöker åtminstånde inte vara något dom inte är....

DW är väl snygga och billiga klockor och funkar utmärkt som det...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
Ser ut som en dyrare variant av Daniel Wellington?

Kompass
15230819-origpic-305777.jpg_0_0_100_100_400_400_85.jpg


Daniel Wellington
14495865-origpic-5378a3.png


Jag skulle mycket hellre ta en DW, dom försöker åtminstånde inte vara något dom inte är....

DW är väl snygga och billiga klockor och funkar utmärkt som det...
Är DW de där klockorna kidsen springer runt med på Nato?
 

Kson

Patek
2-Faktor
daviden skrev:
masterkiller skrev:
Ser ut som en dyrare variant av Daniel Wellington?

Kompass
15230819-origpic-305777.jpg_0_0_100_100_400_400_85.jpg


Daniel Wellington
14495865-origpic-5378a3.png


Jag skulle mycket hellre ta en DW, dom försöker åtminstånde inte vara något dom inte är....

DW är väl snygga och billiga klockor och funkar utmärkt som det...
Är DW de där klockorna kidsen springer runt med på Nato?

Stämmer!
Säljs nog som bäst kring studenten
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Hahah oroa er inte jag tänker inte köpa :lol:

Dock så skulle det vara kul att få veta om någon har några förslag på klockor med liknande utsende som faktiskt är "riktiga" klockor?

Jag vet att jag sett en Longines för länge sedan men fick aldrig tag i modellnummret..

/Asplund
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Kompass Stockholm Watches?

Asplund skrev:
Hahah oroa er inte jag tänker inte köpa :lol:

Dock så skulle det vara kul att få veta om någon har några förslag på klockor med liknande utsende som faktiskt är "riktiga" klockor?

Jag vet att jag sett en Longines för länge sedan men fick aldrig tag i modellnummret..

/Asplund

Det finns väl både gamla Longines och Omega som har det där cleana utseendet? Säkert många andra äldre dressur också?

Bland de nya tycker jag att Hamiltons Thinline och Thin-o-matic är riktigt snygga...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Kompass Stockholm Watches?

Camo00 skrev:
Asplund skrev:
Hahah oroa er inte jag tänker inte köpa :lol:

Dock så skulle det vara kul att få veta om någon har några förslag på klockor med liknande utsende som faktiskt är "riktiga" klockor?

Jag vet att jag sett en Longines för länge sedan men fick aldrig tag i modellnummret..

/Asplund

Det finns väl både gamla Longines och Omega som har det där cleana utseendet? Säkert många andra äldre dressur också?

Bland de nya tycker jag att Hamiltons Thinline och Thin-o-matic är riktigt snygga...

De flesta vintage Omega och Longines är väl inte i närheten av 40 mm? Den Longinesen jag pratar om var ny nämligen..

Ska kolla in Hamilton, tack!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde en picture google på en av klockorna.
Visually similar images:
bc14191_waggis_stehend3_web.jpg

:mrgreen:
 
C

China

Guest
Asplund skrev:
Är detta samma skit som Theorema?

Kostar 7995 på hemsidan och 1295 på Groupon :p

Gillade att det står Stockholm på urtavlan :)

Länk: http://www.kompasswatches.com/en/

/Asplund

Kort sagt ja, om inte snäppet värre. Den här klockan kostar inte många kronor att tillverka och deras urverk P3114Q - Japan quartz, är en påhittad beteckning. Kanske sitter det ett någorlunda vettigt verk i klockan, eller så rör det sig om en skräp quartz från Korea eller Hong Kong. Med rätt prissättning och korrekt information om vad man får för pengarna så hade klockorna varit helt ok. Nu är det bara ytterligare ett trist försök från några girigbukar att få okunniga klockköpare att lätta på plånboken.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det står ju att de är täckta av 18k roséguld. Undra hur tunt lager man får ha för att kalla det "lager" :mrgreen:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Mmm, ser att det inte bara var jag som kräktes lite i munnen när jag läste om denna klocka :-D
 

Klocknolla

Breitling
Hej! Någon som kan uppskatta värde på dessa klockorna? :)
Tyckte klockan var sjukt snygg och värd en tusenlapp så gick och beställde en, vill bara försäkra mig om att den inte är värd 200kr
 
Topp