• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Komplement till min Datejust 16200

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ni här på forumet brukar ju alltid ställa upp på att tipsa/ tänka utanför boxen allt som oftast.
Jag är i färd med att köpa en klocka som ska komplettera min Rolex datejust 16200 och jag är nyfiken på vad ni har för alternativ till den. Jag har precis sålt min Tudor DD 7017 just för att den var för lik min 16200. Jag är alltså ute efter större skillnad på uren. Egentligen önskar jag att den nya handledaren håller max 40mm men 42 kan gå in den inte bärs för stort.
Jag har funderat på både vintage som tex Tudor sub 79090 till Omega speedmaster men vill gärna ha andra vanliga och ovanliga tips. Budget ca 30k.
Ingen tråd utan bilder så jag slänger min DJ.
DSC_0263-01.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Dykare? Kronograf? Eftersom du är inne på dykarspåret skulle jag föreslå en Black Bay, eller så går du på en Speedy Pro på brunt läder!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Dykare? Kronograf? Eftersom du är inne på dykarspåret skulle jag föreslå en Black Bay, eller så går du på en Speedy Pro på brunt läder!
Jag är nog mer inne på en dykare än en kronograf, men man vill ju inte stänga några dörrar :)
Black bay är ju schysst, men jag har en gnutta svårt för flingan...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har funderat på den faktiskt. Den är fin. Inte omöjligt alls. Dock känns det väldigt mycket Rolex med en DJ och en exp2. Å andra sidan, sämre grejer kan man ju ha på armen ;)
 
Jag har funderat på den faktiskt. Den är fin. Inte omöjligt alls. Dock känns det väldigt mycket Rolex med en DJ och en exp2. Å andra sidan, sämre grejer kan man ju ha på armen ;)
Kan inte bli för mycket rolex ;)
Tycker att dem gör sig bra tillsammans, passar till lite olika tillfällen. Då har du en lite sportigare och mer robust klocka samt en mycket vackervintage dinka.
 
Topp