• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Komplettarande inköp:)

hellbit

Cartier
Hej alla!
Jag äger idag en IWC Portuguese 7 day reserve. Vit tavla med blå siffror/visare. Är galet nöjd med denna och har alltid betraktat mig som en owg:) men denna sidan har dragit mig i fördärvet varför jag nu funderar på ett kompletterande köp:) jag funderar Mao på att förvärva en mindre dresserad klocka med stållänk. Sambon har en Rolex sub med grön ring. Mao sub kanske inte är första valet. Kan tänka mig att lägga 35 kkr, begagnat eller nytt är mindre viktigt. Kan ni duktiga och kreativa gr mig lite idéer? Funderar på Zenith men är inte säker, hur är dessa?
 

hellbit

Cartier
Är lite dåligt insatt på Zenith sortimentet men det är ju vara att sätta sig in. Men förslag på annat tas gärna också emot:)
 

Galaxy

Rolex
Jag tycker att en Explorer II 216570 skulle vara ett bra val. Lite sportigare på länk, samtidigt som den är vattentät (i alla fall 10ATM). Kul att variera IWCn med en svart tavla också, dock har jag ingen koll på den begagnade prisbilden. Tror att den går på typ 60(?) ny.

Eller en Omega Seamaster (kvarts eller inte), att använda lite mer som beater. :)
 

Galaxy

Rolex
Bra där! Svart tavla ska det vara. Budgeten är inte strikt men 60 känns lite tufft. Snygg är den iallfall:)

Aa, håller med. Tror jag har sett den vittavlade varianten gå på 27kkr begagnad här på forumet, men är inte helt säker. Kika lite på Köp & Sälj så hittar du säkert någon du känner dig nöjd med :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag ju visserligen bara ägt en Zenith och bara i två dygn, men jag är ännu så länge väldigt nöjd med den. Urverk, handverk och framförallt detaljrikedomen känns riktigt bra!

 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Lite bildinspiration. Större delen är lånade bilder.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Man kan ju tänka på lite olika sätt. Ett sätt är ju att komplettera den vita tavlan med en svarttavlad. Sen kan du ju lägga till en lite sportigare klocka till den du har och då finns det många att välja på, exempelvis en Rolex gmt av något slag. Ytterligare en variant är ju någon vintage Heuer, gärna kronograf, finns flera fina på forumet, bland annat har ju easy rider en fin Autavia. Och så finns ju också Explorer 1, kanske den ultimata allroundern.

Imho.
 
Jag måste säga Tudor här. Black Bay är så jäkla snygg! Ryms med lätthet i budgeten. Känns den för färgglad så röstar jag på Pelagos.
 
Topp