• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Komplettera duo till trio? Inspirationsfråga...

Just som jag skaffat mig en 114060 och tänkte (kanske lite naivt) att mitt frenetiska klockbegär skulle svalna, och mina datortimmar framför KS stagnera, sitter jag självklart och funderar över nästa inköp.

Sålde nyligen min PO 45,5mm till förmån för en 114060. Har även sedan tidigare en DJ 16030.

Till frågan: Vilken klocka (oavsett märke, ålder, etc.) skulle komplettera denna duo bäst enligt er? Jag tänker mig något på kroko?

Vore kul att få lite input från andra likasinnade :)

Tack och trevlig helg!
 

BME

Cartier
Håller med angående Speedy eller varför inte en Monaco, lite inspiration:
null_zps53b46900.jpg

monaco.jpeg
 
Speedy pro har jag länge funderat över. Mjaaa, den är en värdig utmanare minst sagt! :)

Reverson är en klocka som växt i mina ögon något enormt den senaste tiden. Grymt cool! Är det någon specifik modell man ska kika närmare på? GT, Classic, etc?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Våga vara lite annorlunda och köp Chrisses GP som ligger på köp och sälj.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nja...skulle fortfarande köra på ROLEX, är inne på samma linje som Uffe, men lägger till en GMT av något slag, vintage, eller nyare spelar ingen roll. Och istället för Speedyn som alla nästan skriker i kör så skulle jag nog säga en Daytona istället.


662cc3b0373cf4f466f8a6d37e7a200f.jpg

GMTMaster2a.jpg
 
En Daytona skulle kanske vara värt att sälja frugan för. Funkar det att köra stålmodeller med kroko, eller är det lite sniket?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En Daytona skulle kanske vara värt att sälja frugan för. Funkar det att köra stålmodeller med kroko, eller är det lite sniket?



Ärligt talat så tror jag att jag aldrig sett en stålare på Kroko, så jag kan inte ge dig något rakt och bra svar på det. Kollade av chrono24 av 960 klockor så fanns ingen stålare på läder, däremot fanns det en på gummi. Men då lär du nog behålla frugan, för det är nog bara hon som skulle kunnat bära upp den :D !

daytonaaaaa_zps19ddaf5a.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tänkte spontant först daytona och speedy men eftersom du redan har fått dom förslagen så kommer jag med något annat!

image.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ärligt talat så tror jag att jag aldrig sett en stålare på Kroko, så jag kan inte ge dig något rakt och bra svar på det. Kollade av chrono24 av 960 klockor så fanns ingen stålare på läder, däremot fanns det en på gummi. Men då lär du nog behålla frugan, för det är nog bara hon som skulle kunnat bära upp den :D !

daytonaaaaa_zps19ddaf5a.jpg

Det är bara att slänga på ett 20mm läder på stål-Daytonan - inga problem alls
 
Topp