• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konfirmation 2021

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej klockvänner, vet någon om denna klocka finns till salu i Sverige ?
Vill så gärna kunna ge en sådan här i konfirmationspresent till min älskade dotter :)
image.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Verkligen en fin klocka , det ända som hade hjort mig lite osäker det är att hon ska få den så långt i framtiden? Du hade kanske inte köpt samma klocka när det närmar sig? Är det så att du har mycket pengar just nu och vill försäkra dig om att du kan köpa nått så fint till henne?

Då är kanske ett alt att ta ut pengarna , sätta in dessa i fonder och köpa något närmre tillfället?
Dock mycket tråkigare idag.....
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag var inne i deras butik i Paris i förra veckan. Billiggaste klockan gick väl på ett par hundra tusen. De gör bara ca 1850 klockor om året och alla med egna urverk. Vill man åka till London i stället finns det en AD där.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Som kille skulle jag kunna tänka mig en sådan själv. 10kCHF utan stenar. Men att de bort i present till någon flera år i framtiden skulle jag inte göra såvida jag inte var helt säker på att det verkligen skulle gå hem. Kul att höra: "Tack så mycket farbror, men kan jag byta den mot en Daniel Wellington och/eller moppe?"

F-P-Journe-Womens-Watch-Elegante-Quartz-Titanium-Gold-Platinum-aBlogtoWatch-25.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag var inne i deras butik i Paris i förra veckan. Billiggaste klockan gick väl på ett par hundra tusen. De gör bara ca 1850 klockor om året och alla med egna urverk. Vill man åka till London i stället finns det en AD där.
Jag läste på ablogtowatch att den modellen jag postade bilden på kostade 11 tusen dollar. Visst är det mycket pengar, men jag har ju 5 år på mig att spara.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Som kille skulle jag kunna tänka mig en sådan själv. 10kCHF utan stenar. Men att de bort i present till någon flera år i framtiden skulle jag inte göra såvida jag inte var helt säker på att det verkligen skulle gå hem. Kul att höra: "Tack så mycket farbror, men kan jag byta den mot en Daniel Wellington och/eller moppe?"

F-P-Journe-Womens-Watch-Elegante-Quartz-Titanium-Gold-Platinum-aBlogtoWatch-25.jpg
Det skulle jag med, tycker den är sagolikt vacker.
Det var denna (utan diamanter) jag menade från början @n155e !
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Håller med dig, klockan är vacker men en försynt undran...
...kommer din din dottir, som då troligen kommer vara i 15-16 års åldern att uppskatta klockan lika mycket som du gör?
Eller blir hon lika glad/gladare för en iPhone eller isländsk havremoppe?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Håller med dig, klockan är vacker men en försynt undran...
...kommer din din dottir, som då troligen kommer vara i 15-16 års åldern att uppskatta klockan lika mycket som du gör?
Eller blir hon lika glad/gladare för en iPhone eller isländsk havremoppe?
Ja det vet jag ju förstås inte, men då har jag ju iallafall pengarna sparade ;)
Man konfirmeras ett år tidigare på Island än hemma, våren i åttonde klass så hon kommer vara 14 år.
 
Senast ändrad:

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Skämt å sidor. Dock kommer du ha god tid att lurka fram och kanske även påverka intresset för klockor och därmed bedöma potentiell gladhetsfaktor. Men du får börja nu. För när hon är 14 kommer hon inte lyssna på dig och du tyvärr inte ens vatten värd längre. Men det är alltid kul när man lyckas föra vidare ens egna intressen till next gen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Skämt å sidor. Dock kommer du ha god tid att lurka fram och kanske även påverka intresset för klockor och därmed bedöma potentiell gladhetsfaktor. Men du får börja nu. För när hon är 14 kommer hon inte lyssna på dig och du tyvärr inte ens vatten värd längre. Men det är alltid kul när man lyckas föra vidare ens egna intressen till next gen.
Hmm min son fyller 14 nu i september och jag upplever inte det trista scenario du beskriver med honom...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Blir det inte lite orättvist om dotterns konfirmationspresent kostar ~100 gånger mer? :p
Personligen fattar jag inte grejen med att konfirmera sig, men det är en diskussion vi ska undvika.
Faktiskt kostar den bara c:a 30 gånger mer, men visst jag förstår vad du syftar på. Däremot har jag inget bra svar :confused:
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Det är bara på idé stadiet ännu hos mig, jag måste spara mycket per månad och länge. Men man skall ha mål att sträva efter !
Åk dit för att stämma av. Går alltid att komma överrens I det fria landet I väst. Undvik hotellet "Grafton on sunset" där städarna är lite väl glada I klockor och manschettknappar.
 
Topp