• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Konfirmationspresent?!

Alarik

Guld
2-Faktor
Jag har åkt på att skaffa konfirmationspresent till svågerns grabb som är ca 15.
Vad fasiken köper man?
Jag har en lös tanke om en finare penna som han får graverad men inser också att allt som jag hade kunnat tänka mig är något han säkert inte skulle uppskatta förrän om 20-30 år.
Hade kontanter varit aktuellt så vore väl en sedelklämma vettigt.
Hade han inte klätt sig som en typisk femtonåring vore ju manschettknappar kanske kul?
Jag går fullkomligt bet på detta. Vad köper jag?!

Jag har åkt på att skaffa konfirmationspresent till svågerns grabb som är ca 15.
Vad fasiken köper man?
Jag har en lös tanke om en finare penna som han får graverad men inser också att allt som jag hade kunnat tänka mig är något han säkert inte skulle uppskatta förrän om 20-30 år.
Hade han inte klätt sig som en typisk femtonåring vore ju manschettknappar kanske kul?

Jag skulle kört på en sportklocka, Seiko Turtle typ. Den funkar till hans klädstil med (typisk 15 årings klädstil). :)

Senast ändrad:
Vad fasiken köper man?
Vad han gillar är ju en bra start. Intressen och aktiviteter.

Edit.
Nu är vi ju på KS. Tissot Gentleman powermatic på länk.

Intressen är skidor och fjällvandring.
Fjällvandring - kniv?
Skidor - en snowboard så att han slutar upp med de dumheterna?

Är han, som de flesta av oss här, intresserad av högkvalitativa tillbehör för sin hobby är kanske en fin dyr hjälm bra present? Eller skidglasögon av dyrare slag som han kanske inte har råd att köpa själv. Med dessa grejer slits ju med tiden...

Intressen är skidor och fjällvandring.
Fjällvandring - kniv?
Skidor - en snowboard så att han slutar upp med de dumheterna?
En kniv är alltid en bra present! Likt klockor behöver man dessutom ett antal olika :)
Ingen massproducerad Bear Grylls variant dock, utan i konfirmationspresent ska det vara någon handgjord.

Senast ändrad:
Är han, som de flesta av oss här, intresserad av högkvalitativa tillbehör för sin hobby är kanske en fin dyr hjälm bra present? Eller skidglasögon av dyrare slag som han kanske inte har råd att köpa själv. Med dessa grejer slits ju med tiden...

Precis. I möjligaste mån vill jag ju hitta något som är högkvalitativt men inte daterat eller inte står emot tidens tand.

Om det är fjällvandring han gillar så köp ingen överlevnadskniv bara. Då är det litet och lätt som gäller.
Men en fin (graverad?) kniv är ju ingen dum idé. :)

Sådär, gravyr på den där så har du bockat av alla krav ;) Case closed, tråden kan låsas :)
fallknivena12.jpg

Spyderco Para 3, lite roligare än Fällkniven enligt mig. En mycket bra kniv!

large-sc223gpcmobk.jpg

spyderco_para3_frn_c22pbk.jpg

Bilagor

• spyderco-para-3-camo-black-blade__77977.1565811360.jpg
    spyderco-para-3-camo-black-blade__77977.1565811360.jpg
    230.2 KB · Visningar: 3
Spyderco känns väldigt 1997, samt massproducerade. Funktionella och bra knivar dock.

En Fällkniven, även om A1 är den tråkigaste modellen, är coolare.

En 15 åring vill inte ha trähandtag enligt min erfarenhet.

Spyderco känns väldigt 1997, samt massproducerade. Funktionella och bra knivar dock.

En Fällkniven, även om A1 är den tråkigaste modellen, är coolare.

En 15 åring vill inte ha trähandtag enligt min erfarenhet.
15år är han dock bara i ett år, kniven ska han ha länge.

En konfirmationspresent skall säga "välkommen till vuxenvärlden" eller "tänk igenom det här med livet..."
Knivar... nja....

Vad sägs om en bok av Richard Dawkins och eller Bart Erhman?
När jag fick ett nytt 14årigt nykonfirmerat gudbarn i våras fick han en Aniara (Harry Martinson) i originalutgåva.

• Like
Reactions: bvb
En konfirmationspresent skall säga "välkommen till vuxenvärlden" eller "tänk igenom det här med livet..."
Knivar... nja....

Vad sägs om en bok av Richard Dawkins och eller Bart Erhman?
När jag fick ett nytt 14årigt nykonfirmerat gudbarn i våras fick han en Aniara (Harry Martinson) i originalutgåva.

Har man valt konfirmation som 15 åring när alla i ens omgivning är pragmatiska ateister är man nog bortom all den räddning som Dawkins kan erbjuda. Nu får jag backa att han valt sin egna väg och det respekterar jag väldigt mycket.
Kniv blir det!

Har man valt konfirmation som 15 åring när alla i ens omgivning är pragmatiska ateister är man nog bortom all den räddning som Dawkins kan erbjuda. Nu får jag backa att han valt sin egna väg och det respekterar jag väldigt mycket.
Kniv blir det!
En antik bibel , med bindning i silver , i latin såklart

Kniv blir det!

Precis som mitt gudbarn, se det som en tonårsrevolt..

Tillbaka
Topp