• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konsten att bära en klocka

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Några centimeter ovanför knölen. Vimlade av det på way out west, bland annat.
Allt annat ser inte galet ut i mina ögon.

Va? Klockor ska INTE bäras liggandes mot handen, utan ovanför knölen. Det är faktum. Det har alltid varit så och kommer alltid vara så. Personligen har jag helt raka handleder utan någon knöl, så jag har inte ens valet.
 

UNO

Panerai
Klockan åt fel håll beror inte sällan på stela axlar. Ex på detta är Richard Petty(många crasher..).
 

Camo00

Patek
Va? Klockor ska INTE bäras liggandes mot handen, utan ovanför knölen. Det är faktum. Det har alltid varit så och kommer alltid vara så. Personligen har jag helt raka handleder utan någon knöl, så jag har inte ens valet.

Men hur ska då den lilla skruven som sticker ut vid 3 kunna borra sig in i skinnet ovanpå handen och låsa fast klockan???

20131005_145028_zps4b8aba11.jpg
 

JayJay

Rolex
Bär strax nedanför (ner mot handen) knölen så pass löst att uret kan glida smärtfritt lika långt uppåt armen om knölen som den hänger nedanför normalt sett.

Förvirrat? Kan nog lösa ett diagram (ungefär inverterad normalfördelning) med lämpligs cpk och cp-värden som inte hänger med...
Det du beskriver har ett namn: bilhandlarstyle.
 

Molgan

Cartier
Enligt mig skall en klocka på länk sitta så pass tight/löst att om du skakar handleden skall den kunna glida ned mot handen, detta är både bekvämt samt praktiskt när man bör långärmad skjorta, man kan kolla klockan utan att måsta gräva i skjortärmen..

Skaka handen och sträck ut armen och där har du klockan och tiden.

Och alla sätt att bära klockan är rätt, så länge man gör som mig :D
 

Bolio

Panerai
Kanske menar lyxxigt i den bemärkelsen att det sliter något enormt på guldet?

Ja så kanske det är, men om jag relaterar den tanken till nåt annat tex bilar då ska jag med andra ord ta min nya Ferrari, Lamborghini eller Bugatti veyron till en grusgrop och bränna på som f.. för då slits den nå enormt och då blir det lyxigt?

Jag dömmer igen alla får tycka som de vill och mår de bra av det är det helt ok för mig men jag tycker fortfarande att det är väldigt skönt att vi är olika för som sagt vad tråkigt det hade varit annars.
 

SSL

Audemars
Hur är det för er med större krona på klockan? När den tar i ovansidan handen när man böjer upp handleden, byter ni arm på klockan eller kör ni på?
 

hannes

Omega
Bär tight, oavsett nato eller länk. Har sett allt för många personer bära sin Jetset så löst att den i princip kan slinka av handen.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Upside Down
"Check out this rad watch my parents got me. Study for chem?"
wear-a-watch-1-1107a-lg.jpg

Over Your Shirt
Either "My skin is sensitive to metal" or "I got dressed in the dark."
wear-a-watch-1-1107b-lg.jpg

Loose
"It belonged to my grandfather. He was a heavyset man."
wear-a-watch-2-1107b-lg.jpg


Not at All
"I consider myself a free spirit. I write on unlined paper. Also, I am never on time, ever."
wear-a-watch-2-1107a-lg.jpg
 

Sagedal

Breitling
Jag har (är?) en stor "knöl", så alltid ovanför för mig.
Personligen tycker jag det ser taffligt ut på en man om han har ett för löst armband/länk. Ovårdat.
På en kvinna, där klockan ersätter ett armband, är det ok med löst, så länge som hon inte behöver "fånga" klockan för att kunna läsa av den...
 
Topp