• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konsten att bära en klocka

Falcone

Cartier
2-Faktor
Ska man slå hastighetsrekord så vill det ju till att klockan sitter fast ordentligt :)


Chuck-Yeager-Rolex-Submariner.jpg
 

Icaras

Rolex
Ni som bär klockan på själva handen, alltså förbi kulan. Hur lyckas ni hålla den på plats?
Har testat ett par gånger men antingen så flyger clapsen upp när jag böjer handleden eller så kasar den över "kulan" efter några minuter. :)
Själv trivs jag bäst med att bära den på handleden.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ni som bär klockan på själva handen, alltså förbi kulan. Hur lyckas ni hålla den på plats?
Har testat ett par gånger men antingen så flyger clapsen upp när jag böjer handleden eller så kasar den över "kulan" efter några minuter. :)
Själv trivs jag bäst med att bära den på handleden.

Själv har jag ingen direkt kula som sticker ut, så det ger sig själv. Sätter jag klockan på armen så glider den ner mot handen av sig själv...
 

Apansson

Torpare
Min sitter ovanför kulan när det är varmt, och nedanför kulan när det är kallt. Det sker av sig själv, behöver inte tänka så mycket!
 

Icaras

Rolex
Min sitter ovanför kulan när det är varmt, och nedanför kulan när det är kallt. Det sker av sig själv, behöver inte tänka så mycket!
Så kan det nog vara, brukar vara så för mig med när det är kallt. Tänkte mest på att många verkar ha den nedanför (mot handen) oavsett temperatur :). Kanske som Aboynamedsue skrev att det är pga att "knölen" är liten. Har själv ganska så tydligen sådan, så skulle jag ha den mot handen när jag t.ex. bär klocka med lås till länken så hade nog hela länken varit ganska så sladdrig efter bara någon månad :p
 

Golbica

Omega
Såg en snubbe på flygplatsen med magen utanför tröjan samt en trött gammal omega på länk som hängde så pass att personen i fråga fick se sig för om klockan var kvar på handen var 5e minut, förstått att det kallas bilhandlarhäng och det såg riktigt trashy ut!
 
Är fruktansvärt allergisk mot samtliga som har klockor med länk, framförallt i ädelmetall, sittandes löst. Nästan så pass löst att man kan röra den 4-5 typ upp och ner längs armen.
Förutom att detta får dig att framstå som en bilhandlare så finns det en logisk anledning bakom mitt misstycke; det sliter enormt mycket mer på länken än om den sitter tight och knappt rör på sig!
 

mackman

Cartier
när jag tränar skickar jag på gummibandet på klockan och drar klockan över träningsjackan.
Men har mest skjorta på mig och då tycket jag att klockan ska kika fram lite lätt under skjortärmen.
 
Topp