• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kopia på Kaplans?

Sond

Patek
"Rolex-kopia,återtas"

Kom på att du kanske tänket att det kommit på att det är en kopia och då återtagit den..? Jag då är det ju en lika stor skandal. Hur skulle en kopia, och en dålig sådan, passera ut på en auktion?

Hur som helst så är det ju ett bottennapp av stora mått.
 

Brogren

Cartier
Kom på att du kanske tänket att det kommit på att det är en kopia och då återtagit den..? Jag då är det ju en lika stor skandal. Hur skulle en kopia, och en dålig sådan, passera ut på en auktion?

Hur som helst så är det ju ett bottennapp av stora mått.


Håller med om att det är en skandal men det jag menade är att den i alla fall inte kommer säljas, tack och lov.
 

poormans

Rolex
det är en pantauktion kaplans skriver inte beskrivningarna, det görs av sefina om jag minns rätt, samma visa om man köpt något på pantauktionen och ej är nöjd så är det till sefina man reklamerar

cheers
christian
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hmm, är det helt klart att det är en kopia? Eller luras man bara av beskrivningen? Har kollat snabbt och tycker inte den har dom givna fake-tells som brukar finnas på kopior.

Vilka tells har den? Jämförde med en, visserligen lite nyare, modell men borde inte vara större skillnad. Tycker att font, krona, placering av lume/text, bezel och förstoring ser helt okej ut?

Skärmavbild 2014-07-15 kl. 20.32.27.png
äkta.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Oavsett om det är Sefina som goofat så är det Kaplans som står som avsändare. Kaplans - utfärdare av äkthetsbevis. Ser risigt ut.

Däremot ser ju den där kopian giftig ut.

Om den nu inte lagts ut som kopia. Då är det bara osmakligt.
 

Bluefade

Omega
Hmm, är det helt klart att det är en kopia? Eller luras man bara av beskrivningen? Har kollat snabbt och tycker inte den har dom givna fake-tells som brukar finnas på kopior.

Vilka tells har den? Jämförde med en, visserligen lite nyare, modell men borde inte vara större skillnad. Tycker att font, krona, placering av lume/text, bezel och förstoring ser helt okej ut?

Skärmavbild 2014-07-15 kl. 20.32.27.png
äkta.jpg
Jag är inte inne på Explorer 2an, men vanligt på Rolex kopior är den överdrivet tydliga kronan i glaset vilket t.o.m. går att se tydligt på bilden. Utöver det är den inte riktigt på rätt position. Men återigen jag har aldrig intresserat mig för just Explorer 2an.
 

JohanHLM

Rolex
Hmm, är det helt klart att det är en kopia? Eller luras man bara av beskrivningen? Har kollat snabbt och tycker inte den har dom givna fake-tells som brukar finnas på kopior.

Vilka tells har den? Jämförde med en, visserligen lite nyare, modell men borde inte vara större skillnad. Tycker att font, krona, placering av lume/text, bezel och förstoring ser helt okej ut?

Skärmavbild 2014-07-15 kl. 20.32.27.png
äkta.jpg
"SWISS MADE" sitter ju helt tokigt (edit: i förhållande till index) sen är frågan om GMT visaren är röd, men det bör den ju vara annars borde de ratat den direkt.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hmm, är det helt klart att det är en kopia? Eller luras man bara av beskrivningen? Har kollat snabbt och tycker inte den har dom givna fake-tells som brukar finnas på kopior.

Vilka tells har den? Jämförde med en, visserligen lite nyare, modell men borde inte vara större skillnad. Tycker att font, krona, placering av lume/text, bezel och förstoring ser helt okej ut?

Skärmavbild 2014-07-15 kl. 20.32.27.png
äkta.jpg

Kolla GMT-visaren. På kopian ligger den i botten, men skall ligga mellan timvisaren och minutvisaren.
Detta är den vanligaste felet på alla GMTkopior
 
Topp