• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kopior av märkesklockor säljs öppet på Facebook

Pewe

Basic
Hej på er,
Har märkt att den "nya" funktionen Marketplace på Facebook helt saknar filter och varumärkeskontroll. Eller är det bara här i göteborg det säljs Rolexkopior helt öppet?

20180131_234717.png

Det är helt klart för svårt att kontrollera, tror inte Facebook har lust att anställa folk med tanke på kostnaden.

Senast ändrad:
Jag har anmält ett antal av dessa annonser till granskning och i samtliga fall fått svaret att dom inte bryter mot några regler. Vad jag förstått är detta inte tillåtet enligt lag. Jag kontaktade Facebook och påtalade detta, så hoppas det även gäller privatpersoner. Om det nu är så att det är olagligt borde man väll på rimlig grund kunna göra en polisanmälan.

Bara kopior på facebook marketplace. Fan mer kopior av klockor och kläder än riktiga. Borde ikte FB kunna bli dtämda på samma sätt som Piratebay blev det?

Har börjat se kopiering av rolex rostfria armband och vad hör säges så är de ruggit lika original. Svårt att se skillnad tydligen så vill ge ett varningensfinger för detta.

Anmälde en idag också som öppet skrev att det var en kopia (AAA givetvis ) och fick till svar att det inte bröt mot några regler men Facebook bad om ursäkt om jag blivit kränkt av inlägget.

Att det är olagligt med kopior verkar ha undgått Zuckerberg.

När jag har någon minuter över brukar jag anmäla fake klockor på marketplace i brist på annat, dock aldrig fått någon respons, någon annan som fått det?

När jag har någon minuter över brukar jag anmäla fake klockor på marketplace i brist på annat, dock aldrig fått någon respons, någon annan som fått det?
Ganska lönlöst tyvärr :( Anmälde annonser med fakeklockor och kläder på instagram flera gånger om dagen. Kändes som det bara poppade upp mer skit då.

Tillbaka
Topp