• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kort gästspel - Seiko 6138-0030

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hej,

En vänlig skäl anmälde min annons i K&S så tänkte att det är enklast att fråga här gällande min klocka. Feedbacken vara enbart ”Fake” så jag tänkte bara bolla ut den och se om jag kan få ytterligare information. :)

All typ av feedback är välkommen. Jag tänkte bara bolla klockan vidare iom jag haft noll användning för den sedan jag fick den.

Edit: Tog bort annonslänk

C11B6DFB-DF00-4BB1-963B-E8832C0AF85C.jpeg
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ändrade annonsen till två andra klockor och donerade Seikon (?) till den som haft synpunkter i hopp om att det kanske bara är tavlan som är fel. Jag tvivlar inte på att den är fel men var mest bara sugen på feedback. Jag vill inte medvetet sälja skräp. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Finns många 6138 och 6139 med fel/AM-tavlor, ingen koll på just detta fallet men får hoppas att personen med faktan är säker på sin sak. Det är nog hen säkert med. Brukar finnas en del saker att titta efter på tavla och visare iaf.

Orsa du la upp är ju ett roligt märke. Nedlagt sedan många år men haft många lite udda och större klockor. Ägt en Monstrum, funky om något! Speciellt baksidan var riktigt härlig:
12D547E5-696D-44EF-BE59-CD78F2516B98.jpeg


Edit: baksidan på sea viper var ju fräck med!
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Per
Topp