• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korta Citizen länk (troligen 70-tal)

JohLun

Rolex
2-Faktor
Tänkte höra om någon vet hur man kan korta en sådan här länk, eller om det inte går alls? Jag kan med min ringa expertis inte lista ut hur det kan göras.
20200623_081450.jpg
20200623_081428.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte höra om någon vet hur man kan korta en sådan här länk, eller om det inte går alls? Jag kan med min ringa expertis inte lista ut hur det kan göras.
20200623_081450.jpg
20200623_081428.jpg
Börja med att ta bort den platta förlängningen av claspen ("locket") och sätt tillbaka den resterande ändan av länken i valfritt hål , samt sätt den kortare delen av länken (den som ska vara klockan 6) i första hålet i claspen. Lite svårt att förklara med endast ord, men kanske du kan få till det :)
 

JohLun

Rolex
2-Faktor
Börja med att ta bort den platta förlängningen av claspen ("locket") och sätt tillbaka den resterande ändan av länken i valfritt hål , samt sätt den kortare delen av länken (den som ska vara klockan 6) i första hålet i claspen. Lite svårt att förklara med endast ord, men kanske du kan få till det :)
Men självklart, nu känner jag mig extra korkad, tänkte inte ens på att man kunde ta bort den extra "plattan", nu funkade det ju lysande! Tackar :)
20200623_112218.jpg
 
Topp