• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Korta länk på Steinhart Ocean One?

Aggelito

Basic
Precis mottagit en nyinköpt Steinhart Ocean One 39 och är i behov av att korta länken.
Vid en första titt ser det ut som att länken har skruvade sprintar, och det saknas också "pilar" på undersidan för att visa åt vilket håll sprintarna ska tryckas åt.
IMG_4962.JPG

Min lilla skruvmejsel känner ett spår, men det verkar dock inte vilja snurra/vridas, så jag blir lite osäker...
Någon som vet om det bara är att skruva, eller om det ska göras på något annat sätt, innan jag förstör något:nailbiting:?

Senast ändrad:
Steinhart har så vitt jag vet bara skruvade länkar så det är nog bara att ta i lite men se till att du har rätt storlek (både bredd och tjocklek) för att undvika gängpaj.

Precis mottagit en nyinköpt Steinhart Ocean One 39 och är i behov av att korta länken.
Vid en första titt ser det ut som att länken har skruvade sprintar, och det saknas också "pilar" på undersidan för att visa åt vilket håll sprintarna ska tryckas åt.
IMG_4962.JPG

Min lilla skruvmejsel känner ett spår, men det verkar dock inte vilja snurra/vridas, så jag blir lite osäker...
Någon som vet om det bara är att skruva, eller om det ska göras på något annat sätt, innan jag förstör något:nailbiting:?
Länken har skruvar :)

Tillbaka
Topp