• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kortare Flieger strap?

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag jagar runt efter ett schyst nytt strap till min Archimede H 42. Orginalet är snyggt men jag har tyvärr lite för feminina handleder för det och tänkte därför jaga tag i ett som är kortare.

Någon som har tips på var man kan köpa något liknande? Och kanske vad man kan tänka på?
Vore lite extra ballt om de fanns ett 20mm med 18mm spänne eftersom jag har Archimede spännet men jag hittar bara några som är 20/20.
 

bya

Omega
hur långt är det som sitter på nu?
fläska annars på ett hirsch terra, ta fram "hålgöraren" som man hade i syslöjden i plugget typ , dra dit den där niten / skruven/ knappen från orginalet...

hirsch terra finns 20mm 18mm , finns i 3 färger, hela bandet är 200mm långt.
PM för mer info!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
hur långt är det som sitter på nu?
fläska annars på ett hirsch terra, ta fram "hålgöraren" som man hade i syslöjden i plugget typ , dra dit den där niten / skruven/ knappen från orginalet...

hirsch terra finns 20mm 18mm , finns i 3 färger, hela bandet är 200mm långt.
PM för mer info!


Det som sitter på nu är 80+115 och fungerar sånär på att materialet inte känns särskilt bra när jag gjort hål i de, plast/gummi-lager som jag är rädd att de ska dela på sig? Som jag har de nu fungerar det men då kan jag inte sätta på vik-låset, för då blir det för stort tyvärr. Det är väl både bättre för bandet och dessutom betydligt snyggare.
 

bya

Omega
ah om du ska ha viklås måste man beställa på rätt längd, då blir standard keff!
viklåset hamnar helt snett,

låsdelen är 80 och håldelen är 120,
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Hur går man till väga om man vill ha tag i ett anpassat strap då? De vore kanske de bästa?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Stowa sålde iaf billiga straps som fanns i "Small" så får se om det fungerar. Desvärre var det 20/20 men får duga så länge!
 
Topp