• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Spännande! Ligger dom bättre i pris vs faure/goyard?

Gud ja! Med frakt hade motsvarande kostat 300€ från Fauré Le Page. Goyard är som bekant ännu dyrare och så även Moynat (deras cardholder är ett skämt btw).

Au Depart tar 170€ för sin. Frakt är gratis.

Au Depart, likt de andra spelar väldigt på sitt arv. Det jag gillar är att de återgick till ursprungsmönstret i sin återlansering.

1695018735911.png



1695018768352.png



Här syns det kanske ännu tydligare:

1695018816370.png
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Ingen som testat korthållare (eller annat) från Launer? Anrik engelsk tillverkare där allt, även småläder, är "handmade in England". Har kikat på deras produkter till-och-från under flera år men aldrig slagit till.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
En kort recension, korthållaren kom på rekordfart. Tog bara några dagar från Paris. Jag har varit borta så jag öppnade den först idag.

IMG_4393.jpeg

Schysst paket, inget exceptionellt. Jag samlar parfymer och de mest grandiosa bolagen har en förpackning som snarast för tankarna till att innehållet skulle vara rena diamanter.

IMG_4395.jpeg

Av allt jag kan bedöma håller den bra kvalitet. Sömmarna är schysst gjorda och mönstret ser faktiskt bättre ut IRL än på bild. Lädret verkar bara av bra kvalitet vid en första inspektion men hur det håller får jsg återkomma kring. Graveringen i lädret är väl inte knivskarpt tycker jag. En mindre detalj men betalar man 2 lax för något som antagligen kostar 200 att tillverka (om ens det) så kan jag tycka att alla detaljer ska vara topp.

IMG_4396.jpeg

Det här är nog det jag (förutom mönstret) gillar mest - den är lite större. Korten fastnar inte när jag ska ta upp dem (retade mig på min fd LV pga detta). Den 🍊 färgen kommer inte riktigt fram på bilden, den är schysstare IRL.

Totalt betyg: 8,5 av 10. Would buy again. (Ger min fd LV knappt 7.)

Edit: sitter på gymmet nu i halvmörket och ser att den grå färgen är reflekterande. Det var faktiskt rätt ballt, lite som lume på en klocka!
 

kbw

Omega
2-Faktor
Jag är på jakt efter en ny korthållare, eller egentligen en "pocket organizer", men har svårt för att hitta någon bra.

Helst hade jag velat ha Goyards Saint-Marc, men 5-6000kr (som jag tror den kostar), är allt för mycket.

Något tips på någon liknande, kvalitetsprodukt, men helst runt max 3-4000kr?

Har kikat lite på LVs alternativ, men är inte helt såld på dem (och de kostar också 4k+)
 

Bally

Cartier
Jag är på jakt efter en ny korthållare, eller egentligen en "pocket organizer", men har svårt för att hitta någon bra.

Helst hade jag velat ha Goyards Saint-Marc, men 5-6000kr (som jag tror den kostar), är allt för mycket.

Något tips på någon liknande, kvalitetsprodukt, men helst runt max 3-4000kr?

Har kikat lite på LVs alternativ, men är inte helt såld på dem (och de kostar också 4k+)
Jag gillar ju min Faure Le Page skarpt.
Har en Goyard också och varvar mellan de två.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag är på jakt efter en ny korthållare, eller egentligen en "pocket organizer", men har svårt för att hitta någon bra.

Helst hade jag velat ha Goyards Saint-Marc, men 5-6000kr (som jag tror den kostar), är allt för mycket.

Något tips på någon liknande, kvalitetsprodukt, men helst runt max 3-4000kr?

Har kikat lite på LVs alternativ, men är inte helt såld på dem (och de kostar också 4k+)

Goyard är väl de enda som fortfarande inte ägs av konglomerat. Det fick mig nästan att slanta upp för det. Men bara nästan. Jag köpte (se recension ovan) Au depart, men även Faure le page tycker jag gör fina korthållare.

Tyvärr blir inte färgen på min Au depart bra på bild. Den är mer orange IRL.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Körde denna. Valde mellan den här och den gråa, men gillade det blåa och gula :)
IMG_2059.jpeg

Just nu lutar det åt en pocket organizier i den färgen.


Goyard är väl de enda som fortfarande inte ägs av konglomerat. Det fick mig nästan att slanta upp för det. Men bara nästan. Jag köpte (se recension ovan) Au depart, men även Faure le page tycker jag gör fina korthållare.

Tyvärr blir inte färgen på min Au depart bra på bild. Den är mer orange IRL.

Inte så dumma faktiskt, påminner lite i om Goyard i färgen.

Cool! Tyvärr verkar det vara en ny modell som finns nu med ”loggan” väldigt stor. Din var ju riktigt snajdig 👍

Den ser ut att finnas, borde vara denna: https://eu.faurelepage.com/products/pc04cc-etendard-spain?variant=41468331262161
 

san

Cartier
2-Faktor
Jag är på jakt efter en ny korthållare, eller egentligen en "pocket organizer", men har svårt för att hitta någon bra.

Helst hade jag velat ha Goyards Saint-Marc, men 5-6000kr (som jag tror den kostar), är allt för mycket.

Något tips på någon liknande, kvalitetsprodukt, men helst runt max 3-4000kr?

Har kikat lite på LVs alternativ, men är inte helt såld på dem (och de kostar också 4k+)
Common Projects har en trevlig: https://www.careofcarl.se/sv/common-projects-folded-wallet-black.

Morjas: https://www.morjas.com/product/the-card-holder-black-grain/.

Väldigt enkla och stilrena båda två. Med det sagt är jag nöjd med min från LV (Monogram Canvas).
 

kbw

Omega
2-Faktor
Topp