• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

korwgate

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

wotan

Rolex
Till The korwgate:
Vad händer?
Faktum är att en medlem känner sig blåst av en annan medlem och allt verkar väldigt shady.

@Korwax : du har varit online men inte bemödat dig att kommentera något, vad händer? Finns nog inte en kotte som skulle överväga att göra affärer med dig i dagsläget...

"
Köpte en BB av korwax. Beskriven som "komplett" och om något inte stämmer retur inom 24h.

Efter 3 veckor upptäcker jag att serienr saknas på klockan. Det skall sitta på bandhornen men är borttaget.
Jag frågar korwax om varför, då jag tycker att serienummer är något som är självklart att det finns. Hans beskrivning är "jag kollade inte efter serienr när jag köpte den". Det finns heller inte beskrivet i annonsen överhuvudtaget. Jag vill göra lämna tillbaka klockan men korwax hänvisar till 24h regeln samt att beskrivningen av klockan stämmer (det står inget om saknat serienr där) och vill inte göra retur.

Jag förstår att köparen (jag) har ett ansvar och att jag skulle kollat serienr men har inte använt klockan under de tre veckorna som gått. + att säljer man en 6 månader gammal klocka är inte bortslipat serienr någonting man förväntar sig!

Är inte nöjd med bemötandet och kan inte rekommendera korwax som säljare.

Med vänlig hälsning,
E"

https://klocksnack.se/threads/korwax.60760/
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Fullset, 2016-03. Senaste ägaren ägt klockan i 5 månader, skrapat serienr. Någon som har ett ärende hos sitt försäkringsbolag? :D

Är certet stämplat?
 
Va fan.. man tycker ju att man borde ha sett serienumret nån gång på sin klocka. Blåsa nån nä FY FAN!:rage: Luktar ruttet lång väg det här. Bara att ta tillbaka klockjäveln för säljaren, inget snack om saken.
 

M.U

Rolex
Kan väl hålla med om att det är köparens ansvar att kolla allt direkt... Sen vill jag gärna höra förklaringen på bortslipningen....
 

M.U

Rolex
Finns ju dock lite begränsningar... Repor är en grej... Stulen/Försäkringsbedrägeriad klocka en annan....?
Jag menar att om jag köper en klocka kollar jag allt som behöver kollas. Nu behöver vi väl inte dra slutsatsen direkt på att det har något med det att göra? Är serienumret så lätt tillgängligt som det är på tudor känns det svårt att missa.. men jag förstår självklart om man inte kollar det på en såpass ny klocka utan antar att allt är som det ska..
 

månljus

Panerai
Jag menar att om jag köper en klocka kollar jag allt som behöver kollas. Nu behöver vi väl inte dra slutsatsen direkt på att det har något med det att göra? Är serienumret så lätt tillgängligt som det är på tudor känns det svårt att missa.. men jag förstår självklart om man inte kollar det på en såpass ny klocka utan antar att allt är som det ska..
Håller med om att det känns tråkigt att spekulera när man inte vet. Dock ännu tråkigare att säljaren hittills valt att inte bemöta kritiken här på forumet.
Edit: Samtidigt kan vi självklart inte kräva det men tycker synd om köparen.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Bild på klockan i fråga?
20160831_072432-jpg.380024

?
 

mattias92

Breitling
Spännande.. Korvgate haha älskar trådnamnet hoppas de löser sig! letar efter en identisk pjäs, får man fråga vad du gav för den?
 

wotan

Rolex
Om den här tråden blir en hetsjakt på säljaren med spekulationer hit och dit så kommer tråden att låsas direkt. Det finns en referenstråd där situationen beskrivits av köparen.
hej,
ingen hetsjakt utan en chans för säljaren att komma med ett officiellt uttalande som skulle kunna rädda sitt skinn här på KS.

Edit:
om nu säljaren INTE uttalar sig och all spekulation är saklig så borde den väl iaf få vara kvar?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
hej,
ingen hetsjakt utan en chans för säljaren att komma med ett officiellt uttalande som skulle kunna rädda hans skinn här på KS.

Edit:
om nu säljaren INTE uttalar sig och all spekulation är saklig så borde den väl iaf få vara kvar?

Och det är inga konstigheter. Men den här typen av trådar tenderar att urarta. Och den här tråden har bara ett berättigande så länge den inte urartar.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Kan väl möjligen vara så att säljaren köpt klockan från gråhandlare märkt att serienummret är borta, vägrats retur och sålt klockan vidare. Hursom 24 timmar eller tre veckor om det inte står i annonsen att serienumret är borta borde det vara retur. Helt omöjligt att sälja vidare hederligt eller få servad bra. Hoppas det löser sig!
 

wotan

Rolex
Och det är inga konstigheter. Men den här typen av trådar tenderar att urarta. Och den här tråden har bara ett berättigande så länge den inte urartar.
uppfattat.

kommer inte @Korwax med någon form av uttalande så kanske man ska se över om personen får vara kvar som medlem, inte vill väl någon att forumet används som en plats för skumraskaffärer? om det nu är en sådan dvs :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp