• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kosmetiskt fel på Oris Aquis, värt att skicka tillbaka?

Riccie

Cartier
2-Faktor
Håller med "cultshit" har du internationell garanti, kolla med en lokal AD så slipper du nog en del osäkerhet.
 

CLT

Rolex
Skulle nog köpt ett nytt insert hos AD och sluppit skicka den över Atlanten och tillbaka för ett byte. Kan omöjligt kosta allt för mycket....
 

kabro

Cartier
Har mailat runt lite och kollat vad ett insert skulle kosta, om det skulle gå att få tag på. Måndag imorgon, hoppas en del svar trillar in.
Annars blir det en tur runt ADs så fort tiden tillåter det.

Tacksam för svaren här!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ja det var ju inte snyggt iallafall...
Du gör nog rätt i att bara försöka köpa ett insert. Tyvärr, inte så man vill göra med en ny dyr klocka precis :/
 
DVD_Marking_Pen_1001.jpg
 

Silon

Omega
Ifall du har ett stämplat cert så borde väl världsgarantin gälla? Eller har jag fel? Någon får gärna förklara i så fall.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Som forumets självutnämnde oris-ambassadör har jag bara en sak att säga;

Skicka'n, du kommer aldrig att vänja dig vid en felkonstruerad klocka.

Lycka till //Björn
 

kabro

Cartier
Ifall du har ett stämplat cert så borde väl världsgarantin gälla? Eller har jag fel? Någon får gärna förklara i så fall.
Vad jag förstått då gäller garantin på klockor från Authentic Watches endast hos dem.


Som forumets självutnämnde oris-ambassadör har jag bara en sak att säga;

Skicka'n, du kommer aldrig att vänja dig vid en felkonstruerad klocka.

Lycka till //Björn


Har slängt iväg två mail till Oris och ska se först vad ett insert skulle kosta, så slipper man risken/kostnaden för att skicka iväg klockan ett par veckor.
De verkar inte vara superduktiga på att hantera mail hos Oris...
 
Topp