• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kostymklocka från Rolex

arvidjanson

Breitling
Velat fram och tillbaka en massa gånger nu och behöver lite input från er forumrävar. Letar efter en Rolex-kostymare, budget runt 60k, och pendlar då mellan en gammal 1803 på skinnband eller en 16233 på Oyster. Nån som äger någon av de två och kan komma med lite rekommendationer, för eller emot?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag äger ingen Rolex och kan ingenting om dem heller men den snyggaste kostymrollen tycker jag är 4243 :) Plus att det är en guldklocka också.

EDIT: Alltid roligare med en ärligt stulen bild från webben. Handjagad 38mm i vitguld. Mums.
8D060160-C5B8-4DB0-A163-B047535D6319.jpeg
 
Velat fram och tillbaka en massa gånger nu och behöver lite input från er forumrävar. Letar efter en Rolex-kostymare, budget runt 60k, och pendlar då mellan en gammal 1803 på skinnband eller en 16233 på Oyster. Nån som äger någon av de två och kan komma med lite rekommendationer, för eller emot?
Personligen tycker jag Oyster ligger långt från kostym. Ser den som en utpräglat sportlänk. Jubilee kan funka i lite ledigare samanhang typ blazer. Men jag tycker du ska satsa på något med läderband. Då kan du också skaffa lite olika band och byta.
 

thomastheswede

Audemars
Velat fram och tillbaka en massa gånger nu och behöver lite input från er forumrävar. Letar efter en Rolex-kostymare, budget runt 60k, och pendlar då mellan en gammal 1803 på skinnband eller en 16233 på Oyster. Nån som äger någon av de två och kan komma med lite rekommendationer, för eller emot?
Äger ingen 1803 själv men tycker att en sådan på läder är extremt elegant men inte för "överdressat". Guld eller vitguld, det är frågan...

https://www.hqmilton.com/timepieces...te-1803-grey-dial-with-wide-boy-markers-A1431

https://www.hqmilton.com/timepieces...e-dial-with-double-punch-papers-and-box-A1254

http://magazine.bulangandsons.com/portfolio_page/rolex-1803-white-gold-daydate/
 

arvidjanson

Breitling
Personligen tycker jag Oyster ligger långt från kostym. Ser den som en utpräglat sportlänk. Jubilee kan funka i lite ledigare samanhang typ blazer. Men jag tycker du ska satsa på något med läderband. Då kan du också skaffa lite olika band och byta.
Du har rätt och jag uttryckte mig lite kortfattat inser jag. Nu håller jag visserligen inte heeelt med om att en oysterlänk i halvguld aldrig skulle funka till en kostym, beroende på situation såklart, men en fördel med 16233 på länk är ju just att den går att dressa upp genom att byta till ett läderband. Lite bästa av två världar...förutom att den inte är en Day Date då såklart :)
 
Topp