• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kränkande PM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Philippe Stern

Guest
Fått en stalker. Skickar massa PM. Ska man behöva ta sånt här?:

"Tjena! Helt ärligt nu. Kollat igenom lite inlägg med dig och vi båda kan ju konstatera att du är väldigt oomtyckt av många. Hur kommer det sig?
Varför är du så dryg mot mig liksom många andra? Har en kompis som gjort en affär med dig och han sa att du var helt annorlunda IRL, trevlig - på gränsentill mesig.
Ska plöja din identitet
Enbart för att jag är en så bra människa och vill föregå med att gott exempel på hur du också borde beté dig och visa respekt och ödmjukhet till dina medmänniskor då! Enbart goda råd för ditt eget bästa. Ha en trevlig kväll
Kommer förhoppningsvis få ett nummer imorgon. Ska ta och ringa anhöriga. Ha det fint sålänge, hej hej.
Tänkte väl det. Fegis! Kaxig bakom skärmen och vågar ej ta något på telefon. Därför kan jag ju ringa anhöriga imorgon så kan jag höra med dem vad dina problem är"

Sen ett som han sen tog bort. Löd ungefär: "Du tjock och ful. Du köper klockor och produkter för att kompensera som det du inte har. Folk skriver PM till mig och håller med mig. Sluta skriv nu."
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tråkigt, anmäl o få han bannad om möjligt.
Vissa människor kan inte ta skämt med glimten i ögat och tar allt seriöst verkar det som...
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Fått en stalker. Skickar massa PM. Ska man behöva ta sånt här?:

"Tjena! Helt ärligt nu. Kollat igenom lite inlägg med dig och vi båda kan ju konstatera att du är väldigt oomtyckt av många. Hur kommer det sig?
Varför är du så dryg mot mig liksom många andra? Har en kompis som gjort en affär med dig och han sa att du var helt annorlunda IRL, trevlig - på gränsentill mesig.
Ska plöja din identitet
Enbart för att jag är en så bra människa och vill föregå med att gott exempel på hur du också borde beté dig och visa respekt och ödmjukhet till dina medmänniskor då! Enbart goda råd för ditt eget bästa. Ha en trevlig kväll
Kommer förhoppningsvis få ett nummer imorgon. Ska ta och ringa anhöriga. Ha det fint sålänge, hej hej.
Tänkte väl det. Fegis! Kaxig bakom skärmen och vågar ej ta något på telefon. Därför kan jag ju ringa anhöriga imorgon så kan jag höra med dem vad dina problem är"

Sen ett som han sen tog bort. Löd ungefär: "Du tjock och ful. Du köper klockor och produkter för att kompensera som det du inte har. Folk skriver PM till mig och håller med mig. Sluta skriv nu."
Men vad fan är det frågan om. Riktigt illa och väl över gränsen för vad obehagligt kan räknas till.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är aldrig okej med personangrepp, och att man ska ringa någons anhöriga känns lite skumt. Jag tycker också att man kan sluta pissa i motvind hela tiden om man vill undvika problem.
 

Portofino

Panerai
Tramsigt. Håller med ovan. Skicka till admin så kan de ta det med vederbörande. Och som svar på din fråga, nej jag tycker inte du ska behöva ta sådant. KS är ett öppet forum med högt i tak. Är du registrerad medlem får du anpassa dig därefter. Vill man tvunget inte läsa en viss persons inlägg finns det funktioner för det också. Inte särskilt svårt för en mogen person.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tycker absolut inte hot och förföljelse är okej på något sätt, detta är självklart något som ska tas med Admins.

Samtidigt undrar jag dock när du ska förstå att det inte passar sig att bete sig som du gör i många fall. Du har lugnat ner dig en aning vilket är jätte bra men du kanske ska ta och fundera på om det är dags att lugna ner sig en smula till. Ett råd i all välmening, du behöver inte börja munhuggas med mig för det här. Det leder ingenvart.

Hoppas personen som skickat dessa PM förstår att han gjort fel och ber om ursäkt, detta är såklart inget som hör hemma på ett entuasiastforum!
 

xTZ

Cartier
Alla håller inte alltid med eller kan hantera skämtande på olika nivåer, men personliga påhopp är aldrig okej!
 

Jimpa

Panerai
images.jpg
 

wadstroem

Cartier

Retoriken från pm-et påminner ju mycket om det som skrivs i tråden, med prat om att kompensera för saker man inte har etc.

Hur som helst - stå på dig Philippe, jag tycker allt du skriver är kul (även det som av vissa anses vara över gränsen), och att folk ber dig sluta vittnar bara om hur lågt i tak det är på detta forum vilket är trist.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp