• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kramer

Bytt en Omega mot en Iwc med @Kramer. Riktigt smidig affär och herrn var vänlig nog att möta upp en forumskollega för att slutföra affären.
Jag har bara positivt att säga om affären och kommunikationen.
Skulle gärna göra affärer igen:)

Bytt klocka i 50k-klassen med Kramer över en mycket trevlig kaffestund. Ytterst trevlig och pålitlig good guy, gör gärna affärer igen!

Köpt en Omega f2f av Kramer, snabb och smidig affär. Trots min 3-åriga son som sällskap (som inte är alltför intresserad av klockor) hade vi inte en riktigt trevlig stund och hann avhandla både klockor och annat!

Sålt en Explorer till Kramer. Affären gick mycket smidigt, bra kommunikation och snabb betalning. 100% GG.

Köpte en Rolex Datejust av Kramer. Kanonkille som skötte affären prickfritt, rekommenderas varmt!

Sålde en rem till Kramer. Gick smidigt från början till slut. Betalning kom innan jag ens hann posta remmen. A real goodgye :)

Köpte Tudordykare av @Kramer. Snabb och tydlig kommunikation. Allt stämde om skick mm. Riktigt trevlig träff F2F där vi hann avhandla diverse andra klockor. Är redan intresserad av att köpa en annan klocka av honom. Rekommenderas alltså.

/B

Okej! Jag hade inte velat behöva göra det här, men @Kramer ger mig inget val. Det här är inte någon form av smutskastning utan bara min ärliga bild vad som hände mellan mig och Kramer i ett klockköp via detta forum.

Kramer kontaktade mig via PM för att han såg att jag letade efter en Rolex 114270. Toppen tänkte jag och Kramer skrev. "Skicket är fint. Lite mindre spår av användning såklart som hairlines men finns inget större att klaga på. Den tickar på bra och jag har inte märkt av några avvikelser." Okej tänkte jag och frågade efter bilder, jag fick bilder. Dom ser ni här:

Expy.jpg

Expy2.jpg

Expy3.jpg

Expy4.jpg

Expy5.jpg

Expy6.jpg

Expy7.jpg

Jag blev lite osäker på skicket och frågade om det var nagg någonstans. Kramer skrev. "Någon nagg kan inte jag eller tjejen se. Vi satt och inspektera den igår." Så skickade han en video också:

https://cimfrode.com/wp-content/uploads/2019/06/IMG_2549.mov

Ladda gärna hem filmen och titta på den! Jag tyckte då att skicket verkade okej och såg inget speciellt konstigt. Jag visste ju inte heller då vad jag borde leta efter. Ni erfarna kanske ser det direkt?

Kramer var mycket vänlig och tillmötesgående och skickade klockan snabbt efter betalning, så jag har inget att klaga på där. Men sen kom klockan och jag såg det här:

IMG_2547.PNG

Det är alltså repor på urtavla och minutvisare.

Jag skriver direkt till Kramer och vill skicka tillbaka klockan, men han vägrar för han tycker att jag borde sett det på bilderna och filmen och att vi inte pratat om retur för det inte var en vanlig annons. Jag anser att han borde sagt det från början och inte hoppats på att jag inte skulle upptäcka det. Jag erbjuder mig så klart att betala frakten tillbaka men det spelar ingen roll Kramer har bestämt sig. Eftersom Kramer vägrar att låta mig skicka tillbaka klockan försöker jag ändå lösa problemet genom att föreslå att vi delar på kostnaden för ett tavel och visarbyte, att han swishar mig en kompensation för att jag är så otroligt besviken och känner mig lurad. Han vägrar och säger att jag borde sett det på bilder och att jag bara ska köpa klockor f2f i framtiden. Han påstår att det är vanligt slitage, men jag påstår att en klocka inte blir sliten innanför glaset om inget lustigt har hänt. Det är också nagg på bandhornen, men där får jag skylla mig själv och det gör mig faktiskt inget.

Jag har väntat i månader att köpa en 114270. Sitter här och är otroligt ledsen och @Kramer vägrar att låta mig returnera klockan eller mötas halvvägs. Avgör själva om han är en good guy eller bad guy, men jag skulle rekommendera att aldrig köpa en klocka på distans av Kramer.

Skriver en liten uppdatering här så folk vet. @Kramer tog inte tillbaka klockan och han har inte heller svarat på kritiken på något vis.

Förjävligt måste jag säga, inge alls okej, han förtjänar en permanent banning från KS tycker man.

Tror tyvärr inte det hjälper. Det är bara att skapa ett nytt konto. Jag säger, häng ut namn och efternamn så andra här inte gör affärer med personer som lurar andra. Kramer är ett tydligt exempel. Döljer fel, säljer en klocka för 40k (för vissa är 40k mycket pengar) och är spårlöst försvunnen. Mycket tråkig historia @lladron, lider verkligen med dig!

Tror tyvärr inte det hjälper. Det är bara att skapa ett nytt konto. Jag säger, häng ut namn och efternamn så andra här inte gör affärer med personer som lurar andra. Kramer är ett tydligt exempel. Döljer fel, säljer en klocka för 40k (för vissa är 40k mycket pengar) och är spårlöst försvunnen. Mycket tråkig historia @lladron, lider verkligen med dig!
Tack för din sympati, det värmer! Tror dock att det är åtalbart att hänga ut någons namn utan dennes medgivande.

Tillbaka
Topp